Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Infokioski – dlaczego warto je wdrożyć?

Infokioski – dlaczego warto je wdrożyć?

Poszukiwanie informacji niezbędnych do skorzystania z konkretnej usługi czy znalezienia odpowiedniego miejsca skłania klientów do odwiedzenia punktów obsługi. Im więcej jest takich osób, tym dłużej muszą one czekać na pomoc pracownika, tracąc przy tym cenny czas. Wszędzie tam, gdzie obecność konsultanta nie jest niezbędna, skutecznym i praktycznym źródłem informacji mogą być elektroniczne infokioski.

To stosunkowo proste rozwiązanie techniczne jest znane od wielu lat, umożliwiając pasażerom przeglądanie rozkładu jazdy pociągów a turystom – odnalezienie interesującego ich zabytku. Jednak dopiero od niedawna do jego pracy i obsługi klientów wdrożono najnowsze technologie, dzięki którym infokioski działają szybciej, sprawniej i dostarczają więcej informacji. Czym są takie urządzenia?

Informatory multimedialne przypominają komputer lub tablet wyposażony w ekran dotykowy. Umożliwia on wyświetlanie obrazów, animacji, filmów, a także informacji tekstowej. Niektóre infokioski są też wyposażone w system emisji dźwięku, dzięki któremu użytkownik może odsłuchać nagranie. Wykorzystanie tych urządzeń niesie za sobą wiele korzyści zarówno dla klientów, jak i dla pracowników obsługi, dostarczając potrzebne informacje w krótszym czasie i bez oczekiwania w kolejkach.

Krótsze kolejki do punktów obsługi klienta

Miejsca takie jak dworce kolejowe czy autobusowe, duże centra handlowo-rozrywkowe, rozbudowane muzea u osób odwiedzających często wywołują uczucie dezorientacji i zagubienia. Odnalezienie w takim obiekcie konkretnego sklepu, restauracji, sprawdzenie godziny odjazdu pociągu, lokalnego połączenia czy ceny biletów wymaga konkretnych informacji. Przy dużym natężeniu ruchu uzyskanie jej w punkcie obsługi klienta oznacza długie stanie w kolejce.

Informatory multimedialne błyskawicznie dostarczają potrzebnych danych. Ich atutem jest prosta, intuicyjna obsługa. Zazwyczaj zawarte w nich dane są też usystematyzowane tak, że dotarcie do interesujących treści jest proste nawet dla osób, które nie kochają technologii. Uzyskanie odpowiedzi na proste pytanie nie wymaga czasu i zaangażowania pracownika. W efekcie może on poświecić swój czas i uwagę osobom, które mają bardziej złożone pytania lub skomplikowane sprawy do załatwienia.

Prezentowanie informacji w atrakcyjny i interaktywny sposób

Niewątpliwą zaletą informatorów multimedialnych jest możliwość takiego przedstawienia informacji, które będzie atrakcyjne wizualnie i pomocne. Przykładowo pytanie o lokalizację konkretnego miejsca w mieście można uzupełnić planem z zaznaczoną propozycją trasy dojścia lub dojazdu. Atrakcyjności dodadzą też przekazowi zdjęcia danego obiektu czy miejsca docelowego.

Ciekawy sposób przekazu poszukiwanych treści ma szczególne znaczenie dla zakresu wykorzystania infokiosków. Zdjęcia, firmy, animacje czy informacje dźwiękowe są przydatne w muzeach, teatrach, centrach rozrywki i galeriach handlowych. Informatory multimedialne można też ustawiać bezpośrednio na ulicach, gdzie informują o atrakcjach miasta lub przed urzędami, w których petenci chcą załatwić konkretne sprawy.

Załatwianie prostych spraw bez konieczności angażowania pracowników

Kioski informacyjne oszczędzają czas zarówno klientów, jak i pracowników firm czy instytucji. Nietrudno wyobrazić sobie np. wizytę w banku w celu otwarcia nowego konta w porze największego ruchu klientów. Oczekiwanie w kolejce do stanowiska obsługi może trwać wiele minut, po czym klient zostanie odesłany z wnioskiem do wypełnienia. Kioski multimedialne pozwalają uniknąć takich sytuacji, a w efekcie skrócić czas pobytu w placówce i załatwienia sprawy.

Uzyskanie odpowiedzi na proste pytania o typ formularza do wypełnienia, numer pokoju kierownika, godziny przyjęć wykładowców czy konsultantów nie wymaga bezpośredniego kontaktu z pracownikiem. Infokioski nie tylko dostarczają tych informacji, ale też są one przekazane w atrakcyjny i prosty sposób. Ponadto użytkownik, który nie jest usatysfakcjonowany odpowiedzią, może poszukiwać jej dalej, do czasu osiągnięcia satysfakcji. Dodatkową zaletą jest też możliwość gromadzenia informacji na temat liczby użytkowników czy interesujących ich problemów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.