System parkingowy w biurowcu lub centrum handlowym – 10 najważniejszych faktów

System parkingowy w biurowcu lub centrum handlowym – 10 najważniejszych faktów
10 marca 2021

Parkowanie to sztuka. Dosłownie i w przenośni, a jej organizację najlepiej pozostawić profesjonalistom. W dobie intensywnego rozwoju przedmieść i systemów typu “Park&Go”, dojeżdżający do pracy przesiadają się na głównie komunikację publiczną. Wtedy też sztuka parkowania nabiera całkiem nowych aspektów. Aby odciążyć maksymalnie ulice i place w centrach miast, wdrażane zostały tzw. systemy parkingowe. Obejmują one parkingi zewnętrzne, wewnętrzne, podziemne i wielopoziomowe w dużych obiektach biurowych oraz usługowo-handlowych. Poznaj 10 najważniejszych faktów na temat nowoczesnych rozwiązań parkingowych oraz usługę od Dasoft, która odpowiada na potrzeby zarządców nieruchomości i nie tylko.

Inteligentny system nawigacji parkingowych – jakie są fakty?

Fakt #1: Klienci mają często problem ze znalezieniem wolnego miejsca na parkingu. Jazda „w kółko” w poszukiwaniu wolnego miejsca tamuje ruch, który staje się mniej płynny i tworzą się mikrokorki. Firma Dasoft wprowadza pełny monitoring wizyjny parkingów, dzięki któremu klienci wiedzą z pewnym wyprzedzeniem o wolnych miejscach. Pomaga w tym system kamer, system tablic informacyjnych, system diod czerwonych i zielonych nad danym miejscem oraz mobilna aplikacja na urządzenia mobilne typu smartfon czy tablet.

Fakt #2: Bardzo często zdarza się, że klient nie może znaleźć pozostawionego na parkingu pojazdu. Dzięki mobilnej aplikacji “Find my car” firmy Dasoft nie jest to już problem – apka wskaże precyzyjnie, gdzie stoi auto i pokaże najkrótszą do niego drogę.

Fakt 3#: Zdarza się, że ktoś niechcący uszkodzi pojazd klienta i odjedzie bez pozostawienia wiadomości. Dzięki systemowi kamer, jest możliwość przybliżania i przechowywania video na serwerze.  Daje to szansę na szybsze odnalezienie sprawcy i ocenę winy, podczas możliwej kolizji na alejkach dojazdowych.

Fakt #4: W sytuacji pełnego obłożenia parkingu, klienci czasami niepotrzebnie wjeżdżają na parking, powodując korki i zwiększając ryzyko stłuczki. System elektronicznej sygnalizacji za pomocą tablic informacyjnych firmy Dasoft sprawia, że w takiej sytuacji żadne nowe auto nie wjedzie niepotrzebnie na parking.

Fakt #5: Zdarza się, że klient zapomni opłacić bilet postojowy albo zagubił go. Dzięki specjalnym infokioskom i mobilnej aplikacji na telefon przestał to być problem, a opłatę za parking można uiścić nawet po zagubieniu wydrukowanego biletu. W aplikacji od Dasoft, można też sprawdzić swoje bieżące saldo za parkowanie pojazdu.

Fakt #6: Bywają często sytuacje, kiedy pojazd jest nieprawidłowo zaparkowany. Dzięki bardzo czułej detekcji systemu parkowania, której szybkość to nawet 2 sek., wszelkie odstępstwa od normy są natychmiast wykrywane i zgłaszane do systemu.

Fakt #7: Szukanie wolnego miejsca na parkingu wielopoziomowym spowalnia ruch innych pojazdów. Klienci w poszukiwaniu możliwości zaparkowania, bardzo często blokują płynny przepływ innych pojazdów. Inteligentny system Dasoft naprowadza klientów obiektów wielkopowierzchniowych do wolnych miejsc parkingowych także za pomocą sensorów montowanych przy osi dróg dojazdowych.

Fakt #8: Klienci bardzo lubią karty premium i statusy VIP. Właśnie dla nich, inteligentny system Dasoft ma w swoim portfelu status VIP, który m.in. gwarantuje pierwszeństwo i darmowe parkowanie, wskazuje lepsze miejsca, pojazdy są monitorowane przez 100 procent czasu parkowania, co jeszcze bardziej poprawia ogólne bezpieczeństwo na parkingu.

Fakt #9: Klienci parkingów podziemnych (wewnętrznych), często narzekają na jakość powietrza. Przez brak monitorowania ruchu pojazdów i wykluczania pojazdów zbytnio dymiących, był to poważny problem. Dzięki systemom Dasoft poprawia się przepustowość alejek i płynność ruchu na parkingach wewnętrznych, co znacznie podnosi jakość powietrza.

Fakt #10: Zarządcy, którzy zamawiali dawniej monitoring parkingowy, narzekali, że nie był on w pełni skalowalny, czyli nie można go było dalej rozbudowywać. System Dasoft jest w pełni skalowalny, tzn. można go dalej rozwijać i podłączać kolejne urządzenia wizyjne, montować dodatkowe oznaczenia, infokioski, a przede wszystkim stale aktualizować i rozwijać mobilną aplikację “Find my car”.

Korzyści – dlaczego warto zainwestować w system do inteligentnego parkowania?

Dzięki systemowi inteligentnego parkowania można więc bardzo wiele zyskać. Podsumujmy najważniejsze fakty na temat programu parkingowego Dasoft. Dzięki niemu zarządca obiektu (biurowiec, centra handlowo-usługowe, itp.) zyskuje m.in.:

  • mniejszy ruch w alejkach parkingowych
  • bezpieczny parking i większe bezpieczeństwo całego obiektu
  • zliczanie i lokalizację wolnych miejsc parkingowych z nakierowaniem na wolne strefy
  • możliwość sterowania przepływem pojazdów
  • na podstawie zidentyfikowanych tablic rejestracyjnych możliwość odnalezienia miejsca zaparkowania samochodu Klienta
  • możliwość rozliczenia biletu parkingowego nawet po jego zagubieniu
  • możliwość powiadamiania o pojazdach, które figurują na liście gości niepożądanych (tzw. czarna lista) oraz gości oczekiwanych VIP (tzw. biała lista)
  • poprawę płynności ruchu pojazdów na parkingu
  • monitoring wybranych miejsc parkingowych
  • poprawę jakości powietrza wewnątrz parkingu, zwłaszcza w parkingach wewnętrznych podziemnych
  • zmniejszenie prawdopodobieństwa kolizji.

Dziś żaden parking nie może działać bez inteligentnych systemów. Te, które projektuje i wdraża firma Dasoft wyznaczają obecnie nowy poziom, który za kilka lat będzie standardem w sztuce zarządzania logistyką parkowania.