Systemy parkingowe

System parkingowy – zasada działania

Problem braku miejsc do pozostawienia samochodu dotyczy szczególnie centrów miast, parkingów galerii handlowych, hipermarketów czy też takich, które znajdują się w okolicach biurowców. Zazwyczaj chętnych do parkowania jest zdecydowanie więcej niż wolnej powierzchni – właśnie dlatego niezbędne są obecnie systemy parkingowe.

Takie rozwiązania mają wiele zalet – m.in. kierowca widzi, czy na danym parkingu w ogóle są jakieś wolne miejsca i zamiast jeździć w koło, od razu wie, czy powinien szukać gdzieś indziej, czy wystarczy poczekać chwilę, aż ktoś wyjedzie i będzie mógł pozostawić auto. Ta metoda usprawnia ruch na parkingach, a także rozwiązuje wiele możliwych problemów, jakie mogą spotkać prowadzących pojazdy.

Takie systemy mają zastosowanie na parkingach wewnętrznych, zewnętrznych, podziemnych, jak i na wielopoziomowych. Zdarza się, że w okresach, w których bardzo dużo osób robi zakupy – np. przed świętami czy po rozpoczęciu się wyprzedaży – przed galerią handlową ustawia się kolejka pojazdów. Kierowcy wjeżdżają na parking, na którym nie ma wolnego miejsca i tamują ruch. Dzięki informacjom, jakie prowadzący pojazdy otrzymują od systemu parkingowego, nie dochodzi do zakorkowania uliczek.

To jeden z wielu powodów, ze względu na które warto wprowadzić system nawigacji parkingowej. Korzyści wynikających z takiej inwestycji jest o wiele więcej.

Systemy parkingowe – korzyści z wdrożenia

System parkingowy ma zastosowanie zarówno w budynkach, jak i na zewnątrz. Obecność takich rozwiązań pozytywnie wpływa na wizerunek firmy – może być ona postrzegana jako nowoczesna i dbająca o klientów. W zależności od tego, jaki rodzaj systemu będzie wykorzystywany w danym miejscu, inne zalety mogą wiązać się z jego używaniem. Należy do nich zaliczyć:

  • Umieszczenie tablic informacyjnych – pokazują liczbę wolnych miejsc na parkingu. Mają one zastosowanie zarówno wewnątrz, jak i na zewnętrz.
  • Możliwość wyszukania miejsca, w którym znajduje się pojazd na podstawie numeru rejestracyjnego – zdarza się, że na ogromnych parkingach zapominamy, gdzie pozostawiliśmy auto i mamy kłopot z jego zlokalizowaniem. Dzięki infokioskom bez problemów odnajdziemy auto.
  • Możliwość odnalezienia sprawcy stłuczki – na parkingach często zdarza się, że dochodzi do kolizji, których sprawca odjechał z miejsca zdarzenia. W takim przypadku można ustalić, kto był winny dzięki systemowi kamer i nagraniom wideo przechowywanym na serwerze.

Wprowadzenie takich rozwiązań to bardzo dobry krok – udogodnienie dla kierowców, usprawnienie dla zarządzających parkingiem, co docelowo może się przełożyć nawet na większą liczbę klientów. Dodatkowo, zapewnienie pomocy klientom w przypadku problemów, które mogą im się przydarzyć na parkingu jest kolejnym sposobem na budowanie pozytywnego wizerunku marki. Ten, kto uzyska taką pomoc, być może powiadomi swoich znajomych o tym, jak korzystnie dla niego została załatwiona sprawa.

Zalety oferowanych systemów parkingowych

Systemy nawigacji parkingowej to inwestycja, która jest bardzo opłacalna. Do jej zalet należy zaliczyć:

  • Ograniczenie ruchu w alejkach parkingowych – klienci nie krążą po nich, gdyż widzą, ile jest wolnych miejsc. To czynnik, który wpływa również na ograniczenie ryzyka kolizji.
  • Możliwość powiadamiania o tym, że na parkingu pojawił się klient niepożądany, tzn. znajdujący się na czarnej liście, lub oczekiwany VIP – system może wskazywać najważniejszym odwiedzającym najatrakcyjniejsze wolne miejsca do pozostawienia pojazdu.
  • Zgłaszanie przypadków nieprawidłowego parkowania.
  • Doprowadzanie klientów do wolnych miejsc.
  • Poprawa jakości powietrza wewnątrz parkingu.
  • Monitoring w wybranych miejsca parkingowych.
  • Opcja sterowania przepływem pojazdów.
  • Możliwość rozliczenia biletu parkingowego, nawet w przypadku jego zagubienia – wszystko dzięki infokioskom i aplikacji na telefon.

Systemy parkingowe to udogodnienia, które sprawdzą się na mniejszych i większych powierzchniach. W każdym przypadku ich wdrożenie będzie korzystne dla klientów i zarządzających przestrzenią.

Oferowane systemy parkingowe są skalowalne

Kiedyś niedogodnością systemów kamer na parkingach był brak możliwości ich rozbudowy. Rozwiązanie, które proponujemy jest w pełni skalowalne, można je rozwijać, podłączać kolejne urządzenia czy aktualizować aplikację „Find my car”, która umożliwia klientom łatwe odnalezienie ich samochodu. Możliwe jest również montowanie dodatkowych oznaczeń i infokiosków, tak więc system może być stale dostosowywany do aktualnych potrzeb.

Systemy parkingowe wewnętrzne

Proponujemy rozwiązania, które mają zastosowanie na parkingach wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Sprawdzają się one doskonale przy poszukiwaniu wolnego miejsca zarówno na parkingach podziemnych, jak i wielopoziomowych. Wzdłuż osi dróg dojazdowych montowane są sensory, które kierują klientów do wolnych miejsc. Na wyświetlaczach mogą oni sprawdzić, który poziom parkingu jest zajęty, a gdzie można zaparkować. Do elementów systemu parkingowego zaliczają się:

  • Aplikacja do zarządzania – pozwala na obsługę rozwiązań, które składają się na dany system.
  • Tablice informacyjne – pokazują liczbę miejsc wolnych lub zajętych, a także nawigują ruchem.
  • Aplikacja mobilna „Find my car” – odnajduje ona auto klienta.
  • Infokioski – umożliwiają zlokalizowanie samochodu klienta na podstawie numeru rejestracyjnego.
  • Kamery.

Systemy parkingowe zewnętrzne

Nasze systemy mają zastosowanie również na zewnętrznych parkingach – zarówno małych, jak i dużych. To rozwiązanie jest:

  • Skalowalne – liczbę urządzeń można dostosować do wielkości parkingu i zmieniać ją w przyszłości.
  • Czułe – wykryje źle zaparkowane pojazdy, nawet przy niedogodnych warunkach pogodowych i oświetleniowych.
  • Elastyczne – jedna kamera może monitorować nawet 100 miejsc parkingowych.
  • Szybkie – urządzenie wykrywa wolne miejsca szybciej niż w 2 sekundy.

Dzięki systemowi parkingowemu klienci łatwiej znajdą wolne miejsca. Ponadto za jego pomocą można łatwo identyfikować parkujące auta, nawet po pewnym czasie, co może się przydać np. wówczas, gdy prawdopodobnie jakiś samochód prawdopodobnie właśnie na tym parkingu spowodował szkodę w naszym pojeździe.

Zapytanie o ofertę
Masz pytania?
Skontaktuj się z naszym doradcą handlowym:
Rafał Wierzbicki, Sales Manager
+48 601 707 982
Aleksander Suski, Regionalny Manager Sprzedaży
+48 502 426 839