Aktualności
Zastosowania infokiosków (kiosków multimedialnych) w branży retail
- 23 lutego 2024
- -
- Automatyzacja
- -
- F R
Infokioski rewolucjonizują branżę retail, oferując nowy wymiar interakcji z klientem. Wyręczają jednocześnie ludzi w powtarzalnych zadaniach. W artykule przyjrzymy się bliżej zastosowaniom infokiosków (kiosków multimedialnych) w branży retail.
W erze cyfryzacji, detaliści poszukują innowacyjnych rozwiązań, które usprawnią obsługę klienta i wyróżnią ich na tle konkurencji. Wyposażone w monitor dotykowy i drukarkę paragonów infokioski, odpowiadają na te potrzeby, umożliwiając klientom samodzielną obsługę, finalizację transakcji, płacenie za zakupy czy dostęp do informacji o produktach bez konieczności interakcji z personelem. Znane z urzędów, muzeów czy punktów informacyjnych galerii handlowych totemy cyfrowe z ekranem dotykowym, szturmem podbijają branżę retail.
Zastosowanie infokiosków w przestrzeniach handlowych to nie tylko krok w stronę automatyzacji, ale również strategia na zwiększenie satysfakcji klientów. Dzięki nim, zakupy w sklepach i centrach handlowych stają się szybsze i bardziej intuicyjne, a klienci mają poczucie większej kontroli nad procesem zakupowym. Co więcej, infokioski jako kasy samoobsługowe skracają kolejki i redukują koszty operacyjne – są zaprojektowane tak, by przynosić korzyści zarówno konsumentom, jak i właścicielom sklepów.
Infokioski multimedialne mogą prezentować interaktywne treści reklamowe w atrakcyjny sposób
Wbudowany w obudowę kiosku informacyjnego monitor może prezentować wysokiej jakości interaktywne treści reklamowe w angażujący i bardzo atrakcyjny sposób. Dzięki funkcjonalnościom nowoczesnych monitorów, mamy możliwość personalizacji reklam oraz treści marketingowych. Możemy praktycznie w czasie rzeczywistym zmieniać informacje o promocjach czy zaletach wybranych produktów.
Co więcej, wykorzystanie infokiosków i totemów sprawdza się w szeregu miejsc – lokalach usługowych, sklepach stacjonarnych, przychodniach medycznych czy marketach – nadając interaktywności treściom marketingowym oraz informacyjnym. Na monitorze możemy wyświetlać konkretne filmy, teksty, obrazy i animacje po wejściu w interakcję z użytkownikiem, np. umożliwić przeglądanie planu sklepu wielkopowierzchniowego i łatwe szukanie asortymentu.
Informacyjne kioski multimedialne
W obudowie informacyjnych kiosków multimedialnych producenci umieścili zaawansowaną elektronikę oraz monitory o dużej rozdzielczości, dzięki czemu możemy na nich prezentować bardzo szczegółowe informacje o oferowanych produktach w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób. W przeciwieństwie to tradycyjnych form przekazu – materiałów POS, statycznych banerów czy reklam, ulotek i gazetek – nadajemy informacjom bardziej dynamicznej postaci.
Personalizowane treści powiązane z wybranym klientem poprzez jego ID, dzięki integracji infokiosków z systemem lojalnościowym, sprawiają, że każdy z dziesiątek tysięcy klientów może poczuć się bardzo indywidualnie i prestiżowo. Dodatkowy walor interaktywny pozwala z kolei stworzyć z pomocą infokiosku kolejny, dwukierunkowy kanał komunikacji klient-marka. Przyszłościowe rozwiązania zdecydowanie poprawiają jakość i poziom obsługi konsumenta.
Infokioski jako kasy samoobsługowe
Rosnąca dostępność cenowa infokiosków dla branży retail sprawia, że coraz więcej przedsiębiorców może sprawdzić, jakie korzyści w praktyce, niesie za sobą zastosowanie kiosków multimedialnych z interfejsem dotykowym i wysokiej jakości wyświetlaczem. Jakie są zalety takich kas?
- Infokioski pozwalają na obsługę wielu stanowisk samoobsługowych przez jednego pracownika, co znacząco obniża koszty związane z zatrudnieniem.
- Urządzenia mogą pracować niezależnie od godzin pracy personelu, zapewniając ciągłość usług w branży retail przez całą dobę.
- Kioski interaktywne umożliwiają automatyzację różnych procesów obsługi klienta, takich jak informowanie o produktach czy realizacja płatności, w znaczący sposób usprawniając pracę całego sklepu.
- Samodzielna obsługa zwiększa kontrolę klientów nad procesem zakupowym, wpływając pozytywnie na ich satysfakcję z zakupów.
- Multimedialne infokioski dla firm z branży retail oferują atrakcyjne i interaktywne sposoby prezentacji danych, co wpływa na podniesienie prestiżu marki.
Ze względu na rosnącą popularność tego typu kas samoobsługowych wśród konsumentów, każdy właściciel sklepu już dziś powinien zainteresować się ich wdrożeniem w swoim biznesie.
Infokioski multimedialne Dasoft mogą być dostosowane do konkretnych zastosowań
Warto podkreślić, że producenci infokiosków dążą do tworzenia elastycznych we wdrażaniu konstrukcji. Dobrym przykładem są multimedialne infokioski interaktywne firmy Dasoft, które z powodzeniem możemy dopasować do konkretnych zastosowań. W razie potrzeby mogą one nie tylko realizować podstawowe funkcje kasowe, lecz również służyć jako ekrany systemu Digital Signage. Ich zaletą jest także łatwa i szybka diagnostyka oraz niezawodna praca.
Infokioski Dasoft mają wyjątkowy design
Niebanalny, minimalistyczny, a zarazem prestiżowy design infokiosków Dasoft to kolejny aspekt, przemawiający za wdrożeniem rozwiązań właśnie tego dostawcy. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na spójność całego wystroju sklepu. Nawet, jeśli dzieje się to na poziomie nieświadome postrzegania otoczenia, to z całą pewnością minimalistyczne kasy samoobsługowe w formie infokiosków Dasoft wpływają pozytywnie na sentyment do marki.
Możliwa jest integracja kiosków multimedialnych m.in. z systemem Digital Signage oraz elektronicznymi etykietami sklepowymi
Musimy również podkreślić szerokie możliwości dodatkowej integracji infokiosków Dasoft z zewnętrznymi systemami oraz łatwą rozbudowę systemu o dodatkowe funkcje. Warto wyróżnić m.in. możliwość zintegrowania kiosków interaktywnych z systemem Digital Signage oraz elektronicznymi etykietami sklepowymi i inteligentnymi półkami dla branży retail – dodajmy, że wspomniane rozwiązanie dostarcza również firma Dasoft.
Zastanawiasz się, czy infokioski Dasoft spełnią Twoje potrzeby? Skontaktuj się z nami!
Wiesz już, jak olbrzymie możliwości oferują sklepom stacjonarnym oraz galeriom handlowym i placówkom z branży retail multimedialne kioski sklepowe. Nowatorskie infokioski multimedialne Dasoft są wyposażone w monitor dotykowy, drukarkę paragonów fiskalnych, terminal do płatności kartowych oraz czytnik kodów kreskowych. Umożliwiają klientom samodzielne płacenie za zakupy bez potrzeby angażowania kasjera.
Zaletą infokiosków Dasoft jest zdecydowanie mniejsza powierzchnia potrzebna do montażu, w porównaniu z tradycyjnym stanowiskiem kasowym w branży retail. Powierzchnia potrzebna do zainstalowania jednego tradycyjnego stanowiska dla kasjera nierzadko pozwala na montaż nawet 5-8 nowoczesnych kiosków multimedialnych z funkcją kasową. Dodatkowo infokioski umożliwiają emitowanie reklam czy łatwą adaptację programów lojalnościowych dla klientów.
Jeżeli jesteś zainteresowany wprowadzeniem w swoim sklepie udogodnień dla klientów w formie infokiosków z funkcją płatniczą, to skontaktuj się z przedstawicielem firmy Dasoft! Zyskasz fachowe wsparcie w doborze urządzeń, dzięki którym poprawisz rentowność swojego sklepu oraz zwiększysz satysfakcję swoich klientów.