Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Czy elektroniczne etykiety cenowe staną się w przyszłości standardem?

Czy elektroniczne etykiety cenowe staną się w przyszłości standardem?

Wymiana informacji o cenach na półce dla punktów sprzedaży  w tym samym czasie to nie lada wyzwanie. Na szczęście coraz popularniejsze stają się elektroniczne etykiety cenowe, które automatyzują proces zdalnego zarządzania cenami. Czy będą standardem w przyszłości?

Tradycyjne, papierowe etykiety cenowe wciąż są stosowane w szeregu placówek handlowych na terenie całej Polski. Niestety, ich każdorazowa wymiana generuje coraz wyższe koszty, a zaangażowanie zespołu pracowników, w ten proces , jest bardzo absorbujące czasowo. W ten sposób ciężko jest sprawnie realizować działania promocyjne czy przeprowadzić szybką obniżkę cen, szczególnie na większe partie asortymentu. Właśnie dlatego elektroniczne cenówki stają się coraz popularniejsze.

Etykiety elektroniczne wykorzystują innowacyjny system e-papier. Są to w zasadzie małe wyświetlacze o nowoczesnym wyglądzie, wyposażone w wydajny wyświetlacz . Dzięki wbudowanym układom elektronicznym zmiana cen na elektronicznych etykietach sklepowych odbywa się z poziomu specjalnego oprogramowania, bez potrzeby fizycznej obecności w pobliżu cenówki oraz nie wymaga zasilania 230V.  Operacja zmiany cen może być również zaplanowana wcześniej i zrealizowana w pełni automatycznie, ponieważ nad systemem czuwa oprogramowanie, które może być wspierane przez AI.

Nowoczesne etykiety elektroniczne prezentują ceny oraz informacje o produktach w bardzo atrakcyjny sposób

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, nowoczesne etykiety elektroniczne prezentują ceny produktów w bardzo atrakcyjny sposób. Jednak nie jest jedyny plus z zastosowania tej technologii.   Elektroniczne cenówki bez wątpienia przyciągają uwagę konsumentów, a ich walory wizualne są zdecydowanie lepsze niż tradycyjnych etykiet papierowych. Jednocześnie utrzymanie ich czystości i dobrego wyglądu jest łatwiejsze, niż w przypadku cenówek z papieru. Etykiety elektroniczne uatrakcyjniają ekspozycję towarów na sklepowych półkach, ponieważ umożliwiają prezentację dodatkowych informacji, w tym kodów EAD czy QR.

Atrakcyjność wizualną cenówek z e-papieru podnoszą ich dodatkowe funkcje, wśród których warto wyróżnić możliwość skorzystania z jednego z czterech kolorów (biały, czarny, czerwony lub żółty) . W ten sposób możemy podkreślić wybrane informacje o produkcie – nazwę, cenę czy warunki promocji. Zyskujemy dzięki temu opcję dopasowania wyglądu systemu informacji o cenach do istniejącego już systemu identyfikacji wizualnej naszej marki albo sieci sklepów.

Nowoczesny papier elektroniczny stosowany w elektronicznych etykietach cenowych cechuje się również wysoką rozdzielczością, dzięki niej informacje są lepiej widoczne. Możliwość zmiany cen w czasie rzeczywistym bez potrzeby ich nieestetycznego przekreślania czy zaklejania nową cenówką sprawia, że dzięki etykietom cyfrowym sklepy zyskują nowy format informacji, który jest  spójny z  wizerunkiem marki. . Sam e-papier jest bardzo ekologicznym i ekonomicznym rozwiązaniem, zużywającym niewielką ilość energii.

Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

Elektroniczne etykiety cenowe pozwalają na skuteczne zarządzanie kategoriami  produktów

Dostępne w ofercie firmy DASOFT elektroniczne etykiety cenowe pozwalają na skuteczne zarządzanie informacją produktową w sklepie. Ich dodatkową zaletą jest możliwość zdalnej zmiany cen zarówno wybranych produktów, jak i całych kategorii produktowych.

Dodajmy, że każda zmiana polityki cenowej może być realizowana w czasie rzeczywistym bez udziału fizycznego pracowników, co w znaczący sposób ułatwia organizowanie częstych promocji specjalnych lub wyprzedaży. System etykiet elektronicznych powinien być przygotowany do pełnej integracji  z dowolnym oprogramowaniem ERP czy POS.

Brak potrzeby częstej zmiany papierowych etykiet, jak ma to miejsce w przypadku cenówek z papieru, jest zgodny z duchem filozofii ograniczania ilości odpadów zero-waste. Jednocześnie systemy elektronicznych cenówek, wraz z zaawansowanym oprogramowaniem do zarządzania, pozwalają na łatwe – szybkie i zdalne – sprawdzanie cen produktów.

Dzięki elektronicznym cenówkom ryzyko umieszczenia błędnej ceny przy produkcie jest o wiele mniejsze

Zastosowanie elektronicznych cenówek eliminuje ryzyko umieszczenia błędnej ceny przy produkcie. Warto podkreślić, że bardzo częstym problemem sieciówek, jest właśnie niezgodność cen pomiędzy gazetkami promocyjnymi czy materiałami reklamowymi a cenami na półce.

Zastosowanie cenówek z e-papieru umożliwia niemalże natychmiastową zmianę kwoty na etykiecie w przypadku wykrycia pomyłki. Dzięki elektronicznym etykietom możemy zapomnieć o pomyłkach z tytułu błędnej informacji cenowej. . Samo ryzyko wystąpienia błędnej ceny jest również ograniczone ze względu na eliminację czynnika ludzkiego w tym procesie.

Wszystkie informacje o polityce cenowej mogą być pobierane wprost z systemu POS czy ERP albo bezpośrednio z bazy danych , bez konieczności angażowania personelu sklepu. Wdrożenie elektronicznych cenówek to wiele korzyści dla sklepu

Bez wątpienia wdrożenie elektronicznych cenówek to wiele korzyści dla Twojego biznesu Jakie są najważniejsze zalety elektronicznych etykiet cenowych?

  • Elektroniczne cenówki pozwalają na prezentowanie informacji o cenach produktów w sklepie w bardzo atrakcyjnej formie.
  • Dzięki zastosowaniu etykiet z e-papieru zarządzanie polityką cenową produktów, nawet w dużych sklepach, staje się efektywniejsze.
  • Wykorzystanie etykiet elektronicznych z informacją o cenie eliminuje ryzyko umieszczenia błędnych danych na cenówce.

Warto podkreślić, że zastosowanie etykiet e-papierowych pomaga również we wprowadzaniu tzw. inteligentnych cen, które wspierane są przez oprogramowanie Dynamic Pricing.

Elektroniczne etykiety cenowe w supermarkecie

Jak często trzeba wymieniać baterie w etykietach elektronicznych?

Zastosowanie e-papieru wymaga zastosowania alternatywnego  zasilania elektronicznych etykiet cenowych. Na szczęście pobór energii elektrycznej jest naprawdę niewielki, ponieważ system wykorzystuje klasyczne wymienne baterię. Nie ma konieczności doprowadzania do urządzeń stałego zasilania sieciowego 230V.

Trwałość etykiety elektronicznej szacuje się na okres od 5 do nawet 15 lat. Częstotliwość wymiany jest uzależniona od rodzaju zastosowania oraz częstości zmiany informacji na etykietach.

Czy instalacja elektronicznych etykiet cenowych w sklepie jest kosztowna?

Wielu klientów zastanawia się, czy instalacja elektronicznych etykiet cenowych w sklepie jest kosztowna. Okazuje się, że koszt wdrożenia cenówek z e-papieru jest uzależniony od kilku czynników.

Przede wszystkim istotna jest liczba elektronicznych etykiet, jakie muszą zostać zainstalowane, uruchomione i połączone w ekosystem cyfrowy. Oczywiście zależność jest prosta – im więcej elektronicznych cenówek, tym sumaryczny koszt wdrożenia będzie wyższy.

Warto jednak pamiętać, że etykiety cyfrowe cechują się bezawaryjną pracą przez wiele lat, a więc koszt ich zakupu można potraktować jako inwestycje długoterminową Można też wdrażać system etapami np.: w poszczególnych działach czy kategoriach produktowych.

Kolejnym aspektem wpływającym na koszt wdrożenia jest rozmiar etykiet sklepowych – na rynku jest  aktualnie dostępnych 11 rozmiarów w wariancie kolorowym.   

Warto pamiętać również o kosztach instalacji i dostosowania systemu do architektury sklepu oraz miesięcznego utrzymania i wsparcia technicznego dla sieci.

Rozważając koszty uruchomienia systemu elektronicznej informacji o cenach produktów w sklepie stacjonarnym, warto mieć na uwadze zalety takiego rozwiązania. Początkowe koszty wdrożenia przynoszą znaczne oszczędności w dłuższym okresie i poprawiają wizerunek firmy.

Pamiętajmy, że elektroniczne etykiety cenowe pozwalają na automatyczną zmianę cen w dowolnym momencie. Nie musimy ponosić kosztów zatrudniania dodatkowego personelu i przeprowadzania akcji zmiany cen w godzinach nocnych, co generuje wyższe koszty w całym procesie.

Etykiety elektroniczne można wdrożyć w części sklepu

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, etykiety elektroniczne można z powodzeniem wdrożyć w części sklepu, by zredukować początkowe, jednorazowe koszty wdrożenia. Najlepiej zacząć od działów sklepowych, gdzie zmiany cen mogą odbywać się z większą częstotliwością ze względu na specyfikę asortymentu. Dobrym przykładem jest prezentowanie cen produktów w dziale produktów świeżych jak: owoce, warzywa, mięso, wędliny, nabiał.

Inna możliwość to implementacja elektronicznych etykiet cenowych tam, gdzie zależy nam na podniesieniu atrakcyjności wizualnej prezentowanych informacji o produktach. Przykładem takiego działu może być sektor sprzedaży towarów luksusowych, win, alkoholi czy cygar. Elegancki wygląd elektronicznych cenówek doskonale podkreśli ekskluzywny charakter oferty produktowej w wybranym sektorze sklepu stacjonarnego.

Praktycznie w każdym sklepie są stosowane akcje promocyjne dział
z w różnych kategoriach, to również tam możesz w pierwszej kolejności zainstalować cyfrowe etykiety cenowe. Rozważając wdrożenie częściowe, najlepiej kierować się dwoma aspektami – możliwością szybkiej i częstej zmiany cen oraz redukcją bieżących kosztów. W praktyce, wdrażając elektroniczne cenówki, zyskujesz jedno i drugie!

Półki sklepowe

Jakie sieci korzystają z elektronicznych etykiet cenowych?

Wdrożenia systemów elektronicznych etykiet są na całym świecie. Z polskiego retail’owego podwórka na uwagę zasługują takie sieci jak.: Auchan, Lidl czy Żabka. Natomiast są liczne wdrożenia systemów obserwujemy w mniejszych sieciach, dla których Zalety elektronicznych etykiet cenowych są bardzo znaczące oraz podnoszą standard operacyjny. . Auchan

W listopadzie 2022 roku Auchan zaczął wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych ESL w jednej ze swoich placówek na terenie Katowic. Jest to część długofalowego planu digitalizacji sieci handlowej. Wdrożenie ma na celu zarówno optymalizację kosztów, jak i uatrakcyjnienie prezentacji informacji o produktach. Osoby zarządzające sklepami zyskają możliwość szybszego wprowadzania zmian w czasie rzeczywistym w sposób w pełni zautomatyzowany.

Żabka

Już w 2019 roku sieć sklepów Żabka rozpoczęła pilotażowe testy systemów elektronicznych cenówek ESL w wybranych sklepach franczyzowych. Celem wdrożeń jest ułatwienie franczyzobiorcom operacji zmian cen. Dzięki temu właściciele i pracownicy Żabki nie będą musieli dokonywać zmian etykiet ręcznie, mogąc poświęcić czas na realizację innych zadań, takich jak uzupełnienie asortymentu czy obsługa klienta.

Lidl i Kaufland

Również sklepy Lidl i Kaufland pracują nad wdrożeniem elektronicznych etykiet cenowych w swoich placówkach. Warto pamiętać, że wspomniane sieci handlowe wprowadzają regularnie promocje kilka razy w tygodniu, a niejednokrotnie stosują szybkie, jednodniowe akcje promocyjne. Dzięki zastosowaniu cenówek elektronicznych wprowadzanie promocji w dowolnym czasie i na wybrany asortyment stanie się prostsze.

Popularność etykiet elektronicznych stale rośnie

Szereg wymiernych korzyści wynikających z zastosowania cyfrowych cenówek powoduje, iż z pewnością popularność etykiet elektronicznych w przyszłości będzie rosła. Oczywiście ze względu na koszty wdrożenia papierowe etykiety będą nadal stosowane, jednak stopniowo zastąpią je elektroniczne cenówki. Wynika to z kierunku radykalnego obniżenia kosztów operacyjnych, redukcji zużycia papieru oraz .wzrostu znaczenia automatyzacji procesów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji.

Etykiety elektroniczne od Dasoft

Elektroniczne etykiety cenowe DASOFT to możliwość atrakcyjnej prezentacji cen towarów oraz dodatkowych informacji na ich temat. Zastosowanie cyfrowych cenówek obniża koszty wynikające z ręcznej zmiany cen w formacie tradycyjnym. Wykorzystanie tych rozwiązań w znaczący sposób wpływa też na atrakcyjność wizualną półek sklepowych.

Jeżeli szukasz profesjonalnego sposobu na efektywne zarządzanie cenami i informacjami o towarach w sklepie, to wybierz etykiety elektroniczne DASOFT. Specjaliści firmy DASOFT z przyjemnością pomogą Ci w doborze rozwiązania dopasowanego do Twoich potrzeb i odpowiedzą na techniczne pytania.

Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.