Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Czy elektroniczne etykiety cenowe wyprą w przyszłości tradycyjne cenówki?

Czy elektroniczne etykiety cenowe wyprą w przyszłości tradycyjne cenówki?

Na wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych decyduje się coraz więcej sklepów. Dotyczy to zarówno nowoczesnych i dużych placówek handlowych, jak i mniejszych czy bardziej tradycyjnych sklepów, które także dostrzegają niewątpliwe zalety etykiet elektronicznych.

Przewaga elektronicznych cenówek nad tradycyjnymi etykietami cenowymi

Z czego wynika tak duża popularność elektronicznych etykiet cenowych? Ich największą zaletą jest możliwość błyskawicznej wymiany cen i komunikatów, bez konieczności czasochłonnego i generującego koszty drukowania standardowych, papierowych etykiet sklepowych.

Zamiast całego procesu wymiany jednej papierowej cenówki na drugą, wystarczy zdalnie i przy użyciu prostego programu zmienić dane online, a etykieta z nową treścią błyskawicznie pojawia się przy danym produkcie. Szybko, prosto i bez zbędnego angażowania pracowników, którzy mogą zająć się w tym czasie innymi, ważniejszymi zadaniami.

Elektroniczne etykiety sklepowe mają też tę przewagę nad tradycyjnymi etykietami cenowymi, że wyglądają nowocześnie i innowacyjnie, a sklep czy salon sprzedaży, który jest wyposażony w to rozwiązanie, uważany jest za klientów za bardziej prestiżowy. Elektroniczne etykiety cenowe przyciągają wzrok, zwłaszcza że najciekawsze oferty można wyróżnić poprzez zastosowanie kontrastowych kolorów i oznaczeń.

Wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych może przynieść znaczące oszczędności

Trudno o stwierdzenie bardziej pasujące do sytuacji właścicieli i osób zarządzających sklepami niż doskonale znane „czas to pieniądz”. Każda godzina pracy personelu oznacza bardzo konkretne koszty. Wymiana tradycyjnych, papierowych etykiet sklepowych wymaga pracy jednej, a czasem nawet kilku osób. Każda zmiana ceny, każda promocyjna oferta to kolejny czas, który personel sklepu musi poświęcić na druk i przyklejanie etykiet. To także cena samego papieru, który przy wymianie jest przecież wyrzucany. Sytuacja, gdy przy produkcie pojawia się błędna cena, to kolejne, dodatkowe koszty.

Elektroniczne cenówki pozwalają raz na zawsze rozwiązać problem ciągłych poprawek, zmian ceny i kłopotliwej wymiany etykiet. Oszczędzasz czas pracy personelu. Zmniejszasz ryzyko pojawienia się błędnej ceny przy produkcie, a jeśli już taka się zdarzy – jej zmiana na prawidłową cenę trwa dosłownie chwilę i nie kosztuje nic.

Co więcej, nie musisz ponosić już kosztów papierowych etykiet cenowych. Papier elektroniczny, choć wiąże się z początkową inwestycją, to konkretna, mierzalna oszczędność pieniędzy, którą każdy zarządzający sklepem odczuje naprawdę szybko.

Czy elektroniczne etykiety cenowe mają wady?

Aby dopełnić obrazu zalet elektronicznych cenówek, warto wskazać także wyzwania, jakie może nieść ze sobą wprowadzenie w sklepie papieru elektronicznego. Jak każde urządzenia elektroniczne, także elektroniczne etykiety cenowe wymagają zasilania, w tym przypadku baterii. W elektronicznych cenówkach w zwykłym standardzie (najpopularniejszym na rynku) żywotność baterii to 5 lat, natomiast w etykietach elektronicznych premium baterie pracują nawet 10 lat. Po tym czasie trzeba je wymienić na nowe.

Wyzwaniem dla personelu, który będzie odpowiedzialny za wymianę etykiet, może być również nauka obsługi elektronicznych cenówek. Choć programy są proste, na pewno trzeba będzie przeprowadzić odpowiednie szkolenie pracowników.

Dla właścicieli i osób zarządzających sklepem wdrożenie etykiet elektronicznych wiąże się z wysokim jednorazowym kosztem, zwłaszcza w przypadku droższych, ale wytrzymalszych i bardziej eleganckich etykiet premium. Jak każdy sprzęt elektroniczny, cenówki mogą również ulegać awariom, dlatego tak ważny jest wybór dostawcy, który zagwarantuje także odpowiedni serwis elektronicznych etykiet cenowych.

W jakich miejscach wdrożenie elektronicznych etykiet sklepowych staje się koniecznością?

Elektroniczne cenówki są przyszłością całej branży retail. Już teraz pomału wypierają tradycyjne papierowe etykiety. Dzieje się tak zwłaszcza w branżach, w których szczególnie ważny jest wizerunek marki jako innowacyjnego, zaawansowanego technologicznie gracza, który nie boi się wyzwań i stawia na nowoczesne rozwiązania.

Elektroniczne etykiety są więc naturalnym sprzymierzeńcem takich segmentów rynku jak sklepy RTV i AGD i branż związanych z szeroko pojętą elektroniką, informatyzacją i nowoczesnymi technologiami. Elektroniczne cenówki wspierają także wizerunek branż pozycjonujących się w segmencie premium.

Dlaczego warto wybrać elektroniczne etykiety cenowe firmy Dasoft?

Jednym z czołowych dostawców elektronicznych cenówek jest firma Dasoft. Jej atuty to 20 lat doświadczenia na rynku oraz profesjonalny zespół fachowców, który gwarantuje obsługę i serwis urządzeń 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu.

Elektroniczne etykiety cenowe firmy Dasoft to niezawodne rozwiązanie od sprawdzonego dostawcy. Pozwolą Ci na oszczędność czasu związanego z drukiem papierowych etykiet sklepowych i czasu, jaki Twoi pracownicy muszą codziennie poświęcać na wymianę tradycyjnych etykiet. Nowe ceny czy błędne etykiety zmienisz łatwo i szybko przy pomocy prostego oprogramowania, dostarczonego przez Dasoft.

Etykiety elektroniczne Dasoft dostępne są w dwóch wersjach, różniących się ceną, wyglądem i żywotnością baterii. Elektroniczne etykiety cenowe firmy Dasoft w wersji standard to ekonomiczne, ale bardzo funkcjonalne rozwiązanie, idealne dla mniejszych sklepów i tych, którzy potrzebują prostszego i mniej wymagającego systemu wymiany papierowych cenówek na papier elektroniczny. Żywotność baterii w systemie standard to 5 lat, a etykiety, mimo że nie mają niektórych zawansowanych funkcjonalności, doskonale zastąpią zwykłe, papierowe etykiety.

Elektroniczne etykiety cenowe firmy Dasoft w wersji premium to nowoczesne i eleganckie elektroniczne cenówki, które sprawdzą w salonach premium i w przypadku marek stawiających na innowacje i prestiż. Atutem elektronicznych cenówek premium jest wyjątkowa żywotność baterii – aż 10 lat, system NFC, czyli bezprzewodowej wymiany plików oraz nowoczesny design.

Elektroniczne etykiety Dasoft to gwarancja, że Twój sklep będzie postrzegany jako nowoczesny, prestiżowy, innowacyjny, a przede wszystkim konkretne, doskonale widoczne oszczędności – pieniędzy i czasu Twoich pracowników.

2 Komentarzy dla “Czy elektroniczne etykiety cenowe wyprą w przyszłości tradycyjne cenówki?
  • MM

    Ciekawy artykuł!

  • Teodora

    U nas na sklepie już są cenówki elektroniczne Dasoft. Ludzie sobie chwalą. Głównie dlatego, że z każdym towarem nie muszą biegać przez pół sklepu, by sprawdzić cenę pod czytnikiem :). No i ułatwiają one też dbanie o estetykę wyglądu ekspozycji towaru. Te tradycyjne łatwo się niszczyły – czasami ktos je dla żartu wyjmował. Tutaj tego nie ma.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.