Aktualności
Dasoft wprowadza system elektronicznych etykiet cenowych w sklepach PSS Społem i Top Market
- 16 marca 2022
- -
- Etykiety
- -
- F R
Dasoft rozpoczął pilotażowy program wprowadzenia elektronicznych etykiet cenowych do wybranych sklepów spożywczych należących do sieci PSS Społem. Tym samym polska sieć dołącza do nowoczesnych placówek handlowych, korzystających z innowacyjnych narzędzi i technologii cyfrowych przeznaczonych do zarządzania kategorią cenową. Pilotaż rozpoczął się od placówki handlowej Społem na Warmii. Następnie do programu mają dołączyć kolejne placówki na terenie całego kraju. Wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych to krok PSS Społem w kierunku nowoczesności i rezygnacji z etykiet papierowych.
Pierwsza realizacja dotyczyła wprowadzenia blisko 500 sztuk etykiet 2,13’’, 200 szt. etykiet 4,2’’ i ok 30 etykiet 7,5’’. Elektroniczne cenówki zostały wprowadzone na działach: alkohole, warzywa, owoce i sery. Digitalizacja w branży retail jest procesem, którego nie da się zatrzymać. Trendy dostrzega coraz więcej polskich sieci. Top Market to kolejna marka, która również zdecydowała się na wprowadzenie elektronicznych etykiet i Digital Signage. Pilotaże rozpoczynają się w kwietniu.
Elektroniczne etykiety cenowe pozwalają zapomnieć o manualnym aktualizowaniu cen. Nasz system pozwala na automatyczną aktualizację cen, ponieważ jest zintegrowany z systemem kasowym. Jeśli zachodzi potrzeba zmiany jakichkolwiek danych na etykiecie, to wszystko odbywa się zdalnie i w krótkim czasie – tłumaczy Dawid Borkowski, Mechanical & Technology Research Engineer w firmie Dasoft, która odpowiada za tę modernizację. Warto zaznaczyć, że oprogramowanie zarządcze zostało zintegrowane z systemem kasowym, tak żeby zapewnić automatyczny przepływ danych.
Rynek jest już nasycony systemami kasowymi, wobec tego nie widzimy potrzeby tworzyć nowego. Nasze oprogramowanie pozwala na integrację komponentów technologicznych z istniejącymi już systemami kasowymi. Bez względu na zastosowane wcześniej rozwiązania jesteśmy w stanie spiąć wszystko, tak aby tworzyło to jeden duży cyfrowy organizm – wyjaśnia Borkowski.
Elektroniczne etykiety cenowe są doskonałym, nowoczesnym rozwiązaniem dla sklepów wielkopowierzchniowych. Ich wdrożenie umożliwia sieci handlowej łatwe zarządzanie kategorią cenową, większą personalizację etykiet − nadania im atrakcyjnego, indywidualnego wyglądu, możliwość zastosowania kolorystyki danej sieci czy logotypu. Wyświetlacze cyfrowe przy produktach gwarantują lepszą widoczność dla klienta, a dla sklepu łatwe i komfortowe zarządzanie zmianą informacji przy produkcie np. ceny. Elektroniczne etykiety cenowe to przede wszystkim gwarancja lepszej widoczności produktów, ale także ułatwienie dla klienta – umożliwia mu bezproblemowe znalezienie produktu. Elektroniczne etykiety sklepowe to wygodne rozwiązanie dla zarządzających daną placówką handlową. Technologia zintegrowanych elektronicznych cenówek /pozwala skutecznie zarządzać kategorią cenową.
Wprowadzenie tego rodzaju narzędzia umożliwia placówce sprawne zarządzanie ceną wszystkich produktów z jednego miejsca za pomocą oprogramowania obejmującego cały asortyment towarów. Zarządca ma realny wpływ na komunikację w strefie półkowej, ponieważ każda zmiana cen odbywa się w czasie rzeczywistym i wpływa na oszczędności dla organizacji. Wszystkie działania są zintegrowane z systemem kasowym, więc zapewniają również automatyczny przepływ danych o stanie zaopatrzenia. Elektroniczne etykiety cenowe korzystają z technologii tzw. papieru elektronicznego, energia jest pobierana tylko podczas aktualizacji danych. Etykiety są zasilane bateriami, które zapewniają ich funkcjonowanie przez ponad 10 lat.