Dasoft
Share

My Blog

Przewiń w dół

Digital Signage – Jak komunikacja cyfrowa wspiera sprzedaż?

Digital Signage – Jak komunikacja cyfrowa wspiera sprzedaż?

Digital Signage to rozwiązanie, które umożliwia cyfrową dystrybucję treści poprzez zdalne zarządzanie wyświetlaczami. Mówiąc jeszcze prościej, ta technika jest niczym prywatny kanał telewizyjny, którego zawartość przeznaczona jest dla konkretnej grupy odbiorców.

To w pewnym sensie technologiczna alternatywa dla tradycyjnych billboardów, plakatów czy bannerów. Zobacz, jak to dokładnie działa!

Reklamy na profesjonalnych ekranach systemu Digital Signage

System Digital Signage to w praktyce cały zestaw profesjonalnych narzędzi, dzięki którym w nowoczesny sposób można zarządzać treściami z wykorzystaniem nowoczesnych formatów cyfrowych.  Przekaz, zwłaszcza dynamiczny , jest tym samym bardziej atrakcyjny i mocniej angażujący grupę docelową niż klasyczny plakat. Billboardy i plakaty odchodzą do lamusa, ponieważ to najstarsze formy nośników reklamowych. Wciąż można spotkać je w przestrzeni publicznej jako metodę nienachalnej i mało efektywnej reklamy. Statyczne treści przydają się zwłaszcza wtedy, gdy chce się wspierać w odbiorcach świadomość danej marki, jednak nie ma co ukrywać – takie nośniki nigdy nie będą dla nich wystarczająco angażujące.

Z drugiej strony mamy dostępny  system Digital pozwala prezentować atrakcyjnie treści, które można komunikować w dowolnym formacie, który jest domeną aktualnych trendów.. Treści mogą być:

  • statyczne,
  • dynamiczne,
  • interaktywne

lub łączyć wszystkie powyższe rozwiązania.

Reklama na ekranach systemu Digital Signage

Dynamiczne reklamy na ekranach systemu Digital Signage – jaką mają przewagę nad tradycyjnymi statycznymi reklamami?

Dobrze skomponowana reklama to podstawa każdej strategii promocyjnej firmy. Jak ją stworzyć? Wystarczy wykorzystać odpowiednią formę prezentacji – ta zasada dotyczy niemal każdej dziedziny życia. W końcu dzięki reklamie można nie tylko zachęcić do zakupu konkretnego produktu, ale także promować postawy obywatelskie czy zdrowy tryb życia.

Skoro tego typu forma przekazu jest tak niezbędna, warto szukać nowych pomysłów i wykorzystywać nowoczesne technologie, które jeszcze bardziej poprawią jej skuteczność.

System Digital Signage coraz częściej zastępuje tradycyjne, statyczne nośniki reklamowe. Z czego wynika jego popularność? Reklama o charakterze dynamicznym zdecydowanie bardziej przyciąga uwagę potencjalnego obserwatora do prezentowanych obrazów o jest powszechnie stosowana w mediach społecznościowych.

Dynamiczny materiał reklamowy pomaga koncentrować uwagę widza nawet na pozornie mało atrakcyjnych elementach. Tych, które zadecydują o konkretnym działaniu, takim jak zakup, skorzystanie z usługi czy popularna informacja.

Zespół środków i narzędzi elektronicznych zintegrowanych w celu przekazywania informacji w formie dynamicznych obrazów, filmów czy animacji w ramach Digital Signage prowadzi zatem do znacznie większej skuteczności działań marketingowych niż materiały BTL. To zasadnicza przewaga systemu cyfrowej komunikacji nad klasyczną formą reklamy.

System Digital Signage

Zarządzanie reklamami wyświetlanymi na ekranach Digital Singage

System Digital Signage umożliwia sprawne zarządzanie treścią cyfrową oraz ekranami dzięki kilku kluczowym elementom.

Profesjonalny ekran

W systemie Digital Signage stosuje się głównie monitory LCD lub LED. Można wykorzystać zarówno jeden, jak i całą serię nośników, na której prezentowane będą planowane treści. Dzięki zdalnemu zarządzaniu systemem  można w każdej chwili dowolnie modyfikować prezentowany kontent oraz dostosować techniczne ekrany bez konieczności fizycznej ingerencji pracownika.

Autorski software do zarządzania treścią – Illusion®

Efektywne oprogramowanie to podstawa funkcjonowania ekosystemu cyfrowego .. Zależnie od konkretnych potrzeb związanych z przekazem i zasięgiem, oprogramowanie  może być stosowane w codziennej pracy przez zespoly sprzedaży i marketingu.

Oprogramowanie do monitorowania stanu urządzeń

Zdalne sterowanie materiałami w systemie Digital Signage wymaga ciągłego  działania urządzeń i komponentów technicznych. Większość systemu nie posiada tej funkcji, ponieważ ogranicza się wyłącznie do zarzadzania treścią. Jeśli dojdzie do awarii ekranu, klasyczny system nie jest w stanie tego wykryć, dlatego , kluczem nowoczesnego oprogramowania jest funkcja zarządzania ekranami pozwalająca na szybszą reakcję w przypadku usterki.. Stały monitoring systemu pozwala ograniczać koszty związane z jego eksploatacją. Poza tym sporo oszczędza się również na jego fizycznej obsłudze.

Programy analityczne

System Digital Signage wykorzystuje również analizy i raporty, z których czerpie dane dotyczące skuteczności treści. To pomaga nieustannie doskonalić jakość contentu w celu podniesienia efektywności kampanii reklamowej. Odpowiednie algorytmy weryfikują skuteczność treści, którymi zarządza się zdalnie.

Dasoft - Digital Signage - Komunikacja Cyfrowa

Systemy Digital Signage pozwalają zbierać informacje o wpływie reklam na odbiorców

Skuteczność cyfrowej reklamy zależy w dużej mierze od wiedzy jej twórcy na temat docelowej grupy odbiorców. Znaczenie mają także czas i miejsce jej emisji. Skutecznie pomaga tu autorskie oprogramowanie do zarządzania Illusion® działające w ramach systemu Digital Signage.

W ten sposób można analizować skuteczność poszczególnych nośników, mierzyć zainteresowanie i reakcje konsumentów w połączeniu z innymi platformami. To bieżące źródło informacji uzyskiwanych na podstawie sieci DOOH. Pomaga ono w budowaniu komunikatów idealnie dopasowanych do odbiorców reklamy.

Systemy Digital Signage firmy Dasoft – zalety

System Digital Signage firmy Dasoft łączy w sobie wszystkie najważniejsze zalety nowoczesnych formatów reklamowych. Stanowi istotny krok naprzód, pozostawiając standardowe kanały komunikacji daleko w tyle – wymiana treści cyfrowych jest możliwa zdalnie, i to niemal od ręki!

Zmiany lub modyfikacji prezentowanych materiałów można dokonać z każdego miejsca i na dowolnej liczbie wyświetlaczy. Równie istotną zaletą przemawiającą za Digital Signage w komunikacji z konsumentem są o wiele mniejsze koszty związane z realizacją strategii reklamowej. Warto więc zainteresować się tą technologią przy której szybkość reakcji jest znaczącą przewagą komunikacyjną!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.