Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Elektroniczne etykiety cenowe – co wpływa na koszt ich wdrożenia?

Elektroniczne etykiety cenowe – co wpływa na koszt ich wdrożenia?

Na wdrożenie elektronicznych cenówek decyduje się coraz więcej sklepów, nie tylko wielkopowierzchniowych. Choć jednorazowy koszt takiego rozwiązania nie jest mały, korzyści, które można osiągnąć, są zdecydowanie warte tej inwestycji. Co wpływa na koszt wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych w sklepie?

Liczba elektronicznych etykiet cenowych

Elektroniczne etykiety sklepowe coraz częściej zastępują tradycyjne papierowe cenówki. Ułatwiają zarządzanie kategorią cenową. Pozwalają zapomnieć o czaso- i pracochłonnym ręcznym aktualizowaniu cen. Minimalizują ryzyko błędów. Pozwalają błyskawicznie reagować na dynamiczną sytuację rynkową, planować promocje czy wyprzedaże.

Dodatkowo zintegrowanie z systemem kasowym zapewnia stały przepływ danych i automatyzuje cały proces. Nic więc dziwnego, że rozwiązanie to stosuje coraz więcej sklepów i to pomimo dosyć wysokiego jednorazowego kosztu inwestycji.

Na koszt wdrożenia całego systemu największy wpływ ma, rzecz jasna, wielkość sklepu, czy też, mówiąc precyzyjniej, liczba elektronicznych cenówek, które zostaną „wpięte” do sieci. Im więcej etykiet, tym koszt wyższy.

Jednym ze sposobów na zmniejszenie wydatku jest wdrożenie etykiet tylko w części sklepu. Niektóre sklepy decydują się na etykiety elektroniczne tylko w alejkach z alkoholem lub na dziale z warzywami lub z owocami. Nie da się jednak ukryć, że system etykiet elektronicznych jest najbardziej wydajny i przynosi najwięcej zysków wtedy, gdy zostanie nim objęty cały sklep.

Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

Rodzaj etykiet sklepowych

Oprócz ilości cenówek na koszt wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych wpływa ich rodzaj. Klienci mają do dyspozycji etykiety w różnych rozmiarach. Etykiety wyświetlają nie tylko cenę produktu, ale również dodatkowe informacje o danym produkcie. Cały system można dopasować do identyfikacji wizualnej marki lub kolorystyki charakterystycznej dla danej sieci.

Wszystko to pozwala stworzyć spójne narzędzie, które automatyzuje zarządzanie kategorią cenową, a dodatkowo pracuje codziennie na lepszy, bardziej nowoczesny, cyfrowy wizerunek marki.

Wdrożenie elektronicznych cenówek przynosi znaczące korzyści i oszczędności

Dlaczego warto postawić na elektroniczne etykiety cenowe w miejsce tradycyjnych papierowych etykiet?

  • Całkowicie automatyzują proces aktualizacji cen. Zmiana trwa kilka minut i przeprowadza się ją w bazie danych komputera. Można w ten sposób błyskawicznie zmienić ceny w całym sklepie, w konkretnej kategorii lub w konkretnej grupie produktów.
  • Aktualizacja cen jest możliwa naraz w całym systemie sklepowym, także w magazynach czy raportach sprzedażowych. Oszczędza to czas pracy personelu.
  • Elektroniczne cenówki minimalizują ryzyko błędów, w tym przede wszystkim różnicy między ceną na półce sklepowej a ceną na paragonie. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku sklepów wielkopowierzchniowych, które mają dużą rotację produktów i częste zmiany cen. System jest w pełni zintegrowany, a zmiana cen odbywa się całkowicie zdalnie. Wystarczy jedno kliknięcie myszką, aby system dokonał automatycznie korekty ceny w miejscu, w którym znajduje się produkt.
  • Elektroniczne etykiety pozwalają łatwo zaplanować promocje czy wyprzedaże – okresowe ceny (na przykład tańsze owocowe piątki czy weekend niskich cen) planuje się w aplikacji, a system wprowadza je automatycznie. Promocyjne ceny można oznaczać kolorami i wyróżnić, by przyciągnąć uwagę konsumentów.
  • Elektroniczne etykiety mają nowoczesny wygląd, co skłania klientów do zakupów i buduje wizerunek innowacyjnej, idącej z duchem czasu marki.
  • Elektroniczne cenówki są trwalsze niż papier. Nie trzeba ich wymieniać na nowe przy każdej zmianie ceny, co przekłada się na duże oszczędności. Etykiety elektroniczne łatwo się czyści, a informacje nie blakną i nie wycierają się.
Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

Elektroniczne cenówki firmy Dasoft

Elektroniczne etykiety cenowe Dasoft to nowoczesne narzędzie wsparcia sprzedaży, które pozwala na łatwe zarządzenie kategorią cenową, personalizację etykiet i oznacza lepszą widoczność produktów. Przede wszystkim jednak elektroniczne cenówki optymalizują koszty związane z zarządzeniem siecią sklepową. Dzięki temu, mimo że trzeba ponieść koszty wdrożenia, oszczędności przy wprowadzeniu tego rozwiązania znacząco przekraczają koszty inwestycji.

Dasoft to producent i dostawca nowych technologii do wsparcia i automatyzacji sprzedaży, w tym także elektronicznych etykiet cenowych. Rozwiązanie montujesz tylko raz, a zarządzasz nim łatwo i intuicyjnie dzięki autorskiemu systemowi Illusion od Dasoft. Illusion pozwala też na kompleksowe wprowadzenie zautomatyzowanego systemu zarządzania treścią, zarządzania ruchem klientów czy automatyzację procesu obsługi.

Decydując się na rozwiązania od Dasoft, otrzymujesz nowoczesny ekosystem, który łączy różne procesy w jedną cyfrową całość. Atutem współpracy z Dasoft są też szerokie możliwości finansowania, wysoka jakość oraz wieloletnie doświadczenie firmy w digitalizowaniu handlu i wsparciu biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.