Dasoft
Share

My Blog

Przewiń w dół

Infokioski (kioski multimedialne) jako kasy samoobsługowe – jakie są korzyści wynikające z ich wdrożenia?

Infokioski (kioski multimedialne) jako kasy samoobsługowe – jakie są korzyści wynikające z ich wdrożenia?

Infokioski (tzw. kioski multimedialne) umożliwiają automatyzację rozmaitych procesów obsługi klienta – informowania o produktach i usługach, rezerwowania terminów czy meldunku gości. Znajdują zastosowanie m.in. w obiektach biurowych, na dworcach i lotniskach, w muzeach, placówkach i galeriach handlowych czy urzędach.

W artykule pokażemy, że możliwości infokiosków są o wiele większe i sprawdzimy, jakie korzyści płyną z ich wykorzystania w roli samoobsługowych kas sklepowych!

Multimedialne kioski informacyjne, infokioski i totemy zapewniają łatwy dostęp do informacji związanych z działalnością firmy lub instytucji bez potrzeby angażowania fizycznego personelu do obsługi klienta. Umożliwiają wyświetlanie rozmaitych informacji, map czy informatorów. Są przystosowane do pracy w każdych warunkach, a ich ekrany dotykowe zapewniają jasność i czytelność, pozwalającą na wygodną pracę nawet w silnym słońcu.

Z pomocą multimedialnych standów reklamowych możesz też wyświetlać interaktywne treści marketingowe, podobnie jak w przypadku ekranów digital signage. Okazuje się, że to dopiero początek możliwości multimedialnych totemów i infokiosków!

Innowacyjne infokioski znajdują też zastosowanie w sklepach, centrach handlowych oraz restauracjach szybkiej obsługi. Kioski multimedialne umożliwiają wygodne składanie zamówień w lokalach gastronomicznych oraz realizację płatności za zakupy. W ten sposób możesz zwiększyć możliwości obsługowe swojego sklepu lub restauracji, bez potrzeby angażowania dodatkowego personelu, przyspieszając i usprawniając proces.

Wielu klientów woli samodzielnie zeskanować kupowane produkty na kasie w formie infokiosku, niż korzystać z klasycznej kasy

Pośpiech, presja oczekujących w kolejce ludzi i dyskomfort – takie skojarzenia z zakupami w sklepach ze standardowymi stanowiskami kasowymi ma większość kupujących. Wciąż wiele mniejszych sklepów osiedlowych zamiast inwestycji w infokioski przeznaczone do obsługi klientów i realizacji płatności, wybiera zatrudnienie kasjerów i kasjerek. Pamiętajmy, że obecność infokiosku nie eliminuje obecności człowieka, lecz pomaga usprawnić obsługę.

Coraz więcej klientów woli miejsca, gdzie może samodzielnie zeskanować wszystkie produkty, sprawdzić prawidłowe naliczenie rabatów i promocji oraz ze spokojem spakować zakupy do torby lub plecaka. Takich możliwości zdecydowanie nie zapewniają tradycyjne stanowiska kasowe. W efekcie klienci mogą rezygnować z zakupów w sklepie, gdzie obsługiwani są w sposób tradycyjny, na rzecz placówek wyposażonych w infokioski kasowe.

Obecność kasy do samodzielnej obsługi, wyposażonej w monitor dotykowy, autonomiczną drukarkę fiskalną, terminal płatniczy oraz czytnik kodów kreskowych jest wyraźną przewagą konkurencyjną większych sklepów i placówek sieci handlowych. Jeżeli chcesz z nimi rywalizować, to musisz uwzględnić w rocznym budżecie firmy środki na zakup, montaż oraz ewentualne utrzymanie interaktywnego infokiosku z funkcją kasy.

Utrzymanie kasy samoobsługowej w formie kiosku multimedialnego jest tańsze, niż utrzymanie standardowej kasy

Montowane w nowoczesnych sklepach i galeriach kasy w formie kiosku interaktywnego są znacznie tańsze w utrzymaniu, niż standardowe stanowiska kasowe, wymagające bieżącej obsługi pracownika. Musisz mieć świadomość, że w kolejnych latach koszty zatrudnienia pracowników będą rosnąć. W przypadku tradycyjnych kas, jeden pracownik może obsługiwać tylko jednego klienta sklepu. Multimedialne infokioski radykalnie zmieniają zasady gry!

Cena infokiosku do sklepu oraz późniejsze koszty jego utrzymania są stosunkowo niewielkie. Fakt, iż jeden pracownik obsługi może opiekować się kilkoma infokioskami sprawia, że znacznie spadają koszty pracownicze. W przypadku niezawodnych kiosków interaktywnych marki Dasoft, jeden kasjer może obsługiwać nawet kilkanaście kas. Możesz podnieść jego zarobki, zachowując swoje założenia budżetowe dotyczące zysków i marży na towarach.

Interaktywna kasa samoobsługowa zajmuje mniej powierzchni, niż klasyczna kasa

Interaktywny infokiosk z funkcją kasy sklepowej zajmuje znacznie mniej miejsca, niż tradycyjna kasa ze stanowiskiem dla kasjera lub kasjerki oraz długim mechanizmem taśmowym, po którym przesuwane są towary. Kompaktowa obudowa wraz z mądrze zaprojektowaną konstrukcją zajmują 3-4 krotnie mniej powierzchni, niż klasyczne rozwiązanie. Możesz zyskać kilku wirtualnych kasjerów, bez utraty miejsca!

Kasy samoobsługowe w formie infokiosków dotykowych Dasoft możemy dostosować do Twoich potrzeb – sprawdź naszą ofertę!

Wyjątkowe możliwości oraz nowoczesny, minimalistyczny design sprawiają, że infokioski Dasoft z funkcjami płatniczymi są coraz częściej wybierane przez placówki handlowe oraz restauracje szybkiej obsługi. Nasze infokioski mogą również posłużyć jako elementy systemu kolejkowego lub parkingowego. Zaawansowane modele kiosków multimedialnych oferują też funkcjonalności skanowania dokumentów oraz rozpoznawania odcisków palców.

Jeżeli zainteresowały Cię funkcje i korzyści, jakie wynikają z zastosowania infokiosków Dasoft, to skontaktuj się z naszym przedstawicielem! Nasze kioski interaktywne z funkcją kasy sklepowej możemy dostosować do indywidualnych potrzeb Twojej marki!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.