Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu – zalety i wady tego rozwiązania

Wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu – zalety i wady tego rozwiązania

Wielu przedsiębiorców decyduje się na częściowe wprowadzenie elektronicznych cenówek w sklepie, chcąc obniżyć koszty zakupu tradycyjnych etykiet. Tematem artykułu jest wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu. Przedstawiamy zalety i wady tego rozwiązania.

Możliwości, jakie oferują nowoczesne etykiety elektroniczne, sprawiają, że stają się one mikronośnikami kreacji marketingowych. Skutecznie zastępują papierowe etykiety cenowe, pozwalając na prezentowanie szeregu dodatkowych komunikatów, które pozytywnie wpływają na wzrost konwersji w sklepach stacjonarnych. Zachęcają klientów do umieszczenia produktu w koszyku, prezentując w atrakcyjny sposób informacje na jego temat.

Nowoczesne elektroniczne etykiety cenowe to w istocie małe wyświetlacze o ultraniskim poborze mocy. Stanowią bardziej ekologiczne rozwiązanie, niż ich tradycyjne, papierowe odpowiedniki. Cenówki elektroniczne są także estetyczniejsze i łatwiejsze do utrzymania w czystości, co jest dodatkową zaletą w miejscach, gdzie wymagane jest zachowanie wysokiego poziomu higieny. Inteligentne etykiety podnoszą też prestiż marki i samego sklepu.

Głównym problemem, a poniekąd pewną wadą, omawianych w niniejszym artykule elektronicznych alternatyw dla papierowych etykiet cenowych są wysokie jednorazowe koszty wdrożenia. Szczególnie w dużych sklepach należy liczyć się ze sporym wydatkiem. Sposobem na to może być częściowe wprowadzenie cenówek w kilku działach, jednak w dłuższej perspektywie najlepsze rezultaty osiągniemy wdrażając je od razu w całym sklepie.

Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

Wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu – zalety

Nie ulega wątpliwości, że wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych nawet w części sklepu niesie za sobą szereg korzyści. Jakie zalety ma wprowadzenie inteligentnych cenówek w kilku działach na terenie obiektu?

  • Niższe koszty – wdrożenie cenówek cyfrowych w części sklepu wymaga niższych nakładów inwestycyjnych niż jednorazowy zakup etykiet dla całego obiektu.
  • Atrakcyjny wygląd – elektroniczne etykiety cenowe są atrakcyjniejsze wizualnie i łatwiejsze w utrzymaniu czystości, niż ich papierowe odpowiedniki.
  • Dynamiczne ceny – innowacyjne funkcje oferowane przez elektroniczne cenówki sprawiają, że możemy elastycznie zmieniać ceny w ciągu dnia.
  • Zero waste – w przypadku papierowych etykiet, każdorazowa zmiana asortymentu czy polityki cenowej to nowe odpady. Inteligentne cenówki rozwiązują ten problem.
  • Dodatkowe informacje – urządzenia umożliwiają prezentowanie dodatkowych informacji na temat produktów, np. wyróżnionych zalet, promocji, akcji rabatowych.

Dodajmy, że elektroniczne etykiety cenowe mogą działać w synergii z innowacyjnymi rozwiązaniami, takimi jak inteligentne półki sklepowe. W ten sposób zyskujemy możliwość automatyzacji procesów logistycznych oraz działań marketingowych na terenie sklepu.

Wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu – wady

Musimy mieć na uwadze, że wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych w części sklepu to również pewne wady. Głównym minusem takiego rozwiązania jest brak dostępu do spójnego systemu zarządzania wszystkimi cenówkami na terenie sklepu. Kolejna wada to niespójność w zakresie prezentacji komunikatów o produktach i ich cenach, co może negatywnie wpływać na doświadczenia klientów, a w konsekwencji obniżać prawdopodobieństwo konwersji.

Naszym zdaniem warto dobrze przemyśleć opisane wyżej wady i zastanowić się, czy rzeczywiście jednorazowe oszczędności mają sens w dłuższej perspektywie. Pamiętajmy, że tylko pełne wdrożenie pozwoli nam czerpać wszystkie korzyści z funkcjonalności systemu.

Dasoft - Elektroniczne Etykiety Cenowe - Zarządzanie kategorią Cenową

W jakiej części sklepu wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych będzie najkorzystniejsze?

Zdecydowałeś się na częściowe wprowadzenie inteligentnych cenówek w swojej firmie? Z pewnością będziesz zainteresowany odpowiedzią na kolejne pytanie – w jakiej części sklepu wdrożenie elektronicznych etykiet cenowych będzie najkorzystniejsze?

Jednym z zasadniczych czynników, którymi należy się kierować, jest dynamika zmian polityki cenowej w danej kategorii produktowej. Wprowadzenie inteligentnych oznaczeń cen tam, gdzie zmieniają się one najczęściej, zdecydowanie ułatwi wdrażanie nowych promocji czy aktualizacji. Takie podejście sprawi, że nie będziemy musieli angażować zespołu do całonocnej akcji zmiany cen – wystarczy przecież kilka minut, by zmienić je w systemie.

Drugim ważnym aspektem, który należy rozważyć, decydując się na częściowe wprowadzenie elektronicznych etykiet cenowych w sklepie, jest aktualna atrakcyjność danego działu – jego prestiż, zainteresowanie kupujących czy fakt obecności produktów z półki premium. Wprowadzając tam atrakcyjne wizualnie tagi cenowe, jeszcze bardziej podniesiemy renomę danej kategorii, co przełoży się na wzrost wartości koszyka zakupowego w tym dziale.

Niezależnie od pozornie wysokich kosztów zakupu, naszym zdaniem zdecydowanie warto rozważyć wdrożenie etykiet elektronicznych w całym sklepie pomimo większych kosztów z tym związanych.

Spójny sposób prezentacji cen z pewnością wpłynie pozytywnie na doświadczenia zakupowe klientów. Możliwość centralnego i elastycznego zarządzania polityką cenową pomoże w optymalizacji sprzedaży oraz w realizacji szybkich promocji.

Elektroniczne etykiety cenowe

Elektroniczne etykiety cenowe Smart Price Tags

Inteligentne cenówki to przyszłości prezentacji cen oraz informacji o towarach w nowoczesnych obiektach handlowych. Jednym z doskonałych przykładów tego rodzaju rozwiązań są elektroniczne etykiety cenowe Smart Price Tags. Produkty umożliwiają spójne prezentowanie komunikatów oraz efektywne zarządzanie polityką cenową w wielu sklepach.

Jeżeli szukasz prostego sposobu na optymalizację procesów związanych z zarządzaniem polityką cenową, to elektroniczne cenówki Smart Price Tags zaskoczą Cię swoimi możliwościami! Skontaktuj się z przedstawicielem Dasoft i odkryj wszystkich ich zalety!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.