Aktualności
Dasoft wśród partnerów w Alei Innowacji Microsoft
- 23 lutego 2022
- -
- Etykiety
- -
- F R
Microsoft uruchomił Aleję Innowacji w celu przyspieszenia transformacji cyfrowej w Polsce. Otwarcie Alei ma umożliwić podniesienie kwalifikacji ponad 150 000 osób oraz wsparcie klientów rozwiązaniami chmurowymi opracowanymi przez partnerów. Jednym z partnerów Alei Innowacji jest firma Dasoft.
To przestrzeń, w której ożywają przełomowe technologie dla wszystkich sektorów rynku. Każda branża działa inaczej, a pandemia w różny sposób obnażyła cyfrowe luki. Microsoft Technology Center chce wesprzeć każdą z firm w budowaniu ich biznesowej odporności. Rozwiązania zgromadzonych tu firm partnerskich pozwolą klientom z każdej branży wykorzystać potencjał chmury obliczeniowej i cyfrowej transformacji. Klienci otrzymują pełne wsparcie ekspertów Microsoft z Polski i ze świata oraz partnerów firmy w tworzeniu rozwiązań dla takich sektorów jak energetyka, przemysł, ochrona zdrowia, finanse, handel detaliczny czy bezpieczeństwo i administracja publiczna.
To miejsce, w którym powstają prototypy, możliwe jest testowanie i wdrażanie technologii, które wpłyną na transformację wielu sektorów gospodarki. W ciągu ostatnich 16 miesięcy ponad 50 firm z różnych branż przystąpiło do programu Innowatorzy Polskiej Doliny Cyfrowej, aby podzielić się swoimi doświadczeniami w dostarczaniu innowacji w swoich organizacjach i dla swoich klientów.
– W Alei zgromadziliśmy innowacje, dzięki którym możemy zobaczyć, jak zmienią się niemal wszystkie dziedziny naszego życia w ciągu najbliższych lat. Firma DASOFT jeden z naszych partnerów, specjalizujący się w innowacjach dla handlu detalicznego, pokazuje jak może wyglądać inteligentny sklep, w innych miejscach możemy zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami z branży energetycznej, przemysłu, ochrony zdrowia, finansów czy administracji. Dzięki wsparciu ekspertów Microsoft oraz wykorzystaniu potencjału tworzonej chmury obliczeniowej, już wkrótce te rozwiązania, które tu widzicie, znajdą się wokół nas – mówi Jarosław Sokolnicki, Microsoft Technology Center Lead.
Jednym z partnerów Alei Innowacji jest firma Dasoft. Firma specjalizuje się w projektowaniu usług cyfrowych, integrując nowatorskie technologie w przestrzeniach handlowych, usługowych oraz komercyjnych. Koncentruje się również na rozwoju nowych rozwiązań związanych z digitalizacją procesów obsługi, angażowania klientów i promocji oraz usprawniania i poprawy efektywności kosztowej realizowanych projektów. Rozwiązania Dasoft wspólnie tworzą Integrated Digital Store System (IDSS), na który składają się między innymi: systemy kolejkowe (IQMS – Integrated Queue Management System), Digital Signage (IDS – Integrated Digital Signage), elektroniczne etykiety cenowe (IESL – Integrated Electronic Shelf Label) czy systemy odbioru zamówień (IPL – Integrated Parcel Locker).
– To co tutaj widzicie to nie odległy film science-fiction. Rozwiązania digitalowe coraz częściej trafiają na sklepowe póki. Jednak co jeszcze może się zmienić w najbliższych latach? Oto przykład. To elektroniczna etykieta cenowa firmy DASOFT – niby drobiazg, z pozoru kawałek papieru został zastąpiony elektronicznym wyświetlaczem, ale tak naprawdę to cały wachlarz możliwości. To małe urządzenie jest zintegrowane z oprogramowaniem sklepowym dzięki czemu nigdy więcej klienci sklepów nie będą mieli przykrych niespodzianek, że cena przy kasie jest inna niż na półce. Z drugiej jeśli sklep na koniec dnia będzie chciał zorganizować promocję na pozostałe pieczywo, warzywa czy owoce, może to zrobić za pomocą kilku kliknięć, a nie wysyła
pracownika w celu rozłożenia nowych ceny przy każdym produkcie. Pozwoli to również znacznie zmniejszyć ilość zmarnowanych towarów. Elektroniczne etykiety cenowe w połączeniu z inteligentnymi półkami i ekranami profilującymi treści do indywidualnych potrzeb klientów, to nasze, rodzime rozwiązania, które już niedługo zagoszczą w nowoczesnych sieciach sklepowych – tłumaczy Dawid Borkowski, R&D Engineer, DASOFT.
– Wszystkie rozwiązania prezentowane w Alei Innowacji to nie przyszłość, ale gotowe do wdrożenia technologie. Każda firma, niezależnie od branży, może jeszcze lepiej obsługiwać swoich klientów, dostarczać bardziej dopasowane usługi i produkty wykorzystując potencjał chmury, sztucznej inteligencji czy rozszerzonej rzeczywistości. Innowacje dzieją się tu i teraz – wielu naszych klientów już wykorzystało potencjał rozwiązań stworzonych we współpracy z partnerami Microsoft i inżynierami w MTC – podsumuje Sokolnicki, Microsoft Technology Center Lead.