Aktualności
Jak można usprawnić obsługę klientów w firmie?
W czasach, gdy klient ma bardzo duże możliwości wyboru, a konkurencja w każdej branży jest ogromna, nawet najlepiej dopasowana do potrzeb oferta czy najniższe ceny mogą nie wystarczyć, aby wyróżnić się na tle innych firm. Kluczem jest wysoki poziom obsługi klienta. Jak poprawić relacje i zadbać, aby każdy klient poczuł się komfortowo? Pomogą innowacyjne systemy informatyczne, takie jak systemy kolejkowe, infokioski multimedialne i elektroniczne etykiety cenowe.
System kolejkowy w firmie
Dbałość o obsługę klienta jest dziś najważniejszym sposobem na zwiększenie liczby odbiorców, a także budowę bazy lojalnych i zadowolonych konsumentów. Jak ją stworzyć? Zadbać o komfort klienta i jego wygodę, a także pokazać mu, że jest dla firmy ważny.
Dotyczy to zwłaszcza miejsc, w których kontakt z pracownikami firmy następuje „twarzą w twarz”, czyli w różnego typu centrach obsługi klienta, serwisach gwarancyjnych czy strefach odbioru towaru. Rozwiązaniem, które usprawnia obsługę klienta w miejscach o zwiększonym ruchu są kolejkomaty.
Jakie zalety ma wdrożenie systemu kolejkowego w firmie? Klient kierowany jest do specjalnego infokiosku, z którego pobiera numer, a następnie przyporządkowany zostaje do konkretnego stanowiska obsługi. Dzięki temu rozwiązaniu doskonale wie, do którego okienka czy pokoju powinien się udać. Co więcej, otrzymuje także czytelną informację, ile osób czeka przed nim w kolejce oraz, ewentualnie, jakie dokumenty musi przygotować.
Kolejkomaty zdecydowanie zmniejszają kolejki osób oczekujących na obsłużenie czy załatwienie swojej sprawy. Organizują i usprawniają pracę biura obsługi klienta poprzez jej częściową automatyzację. Pozwalają pracownikom skupić się na poprawianiu jakości obsługi. Czekający na swoją kolej klienci czują się komfortowo. Zmniejsza się poziom ich stresu, bo od początku do końca wiedzą, ile czasu potrwa załatwienie ich sprawy. Skraca się także mocno czas ich oczekiwania.
Efekt? Elektroniczne systemy kolejkowe, takie jak rozwiązania firmy Dasoft, znacznie zwiększają jakość obsługi i poziom zadowolenia klientów firmy. A że w dzisiejszych czasach najcenniejszym towarem bywa czas, skutkiem wprowadzenia kolejkomatu będzie szybki wzrost liczby lojalnych i oddanych odbiorców produktów czy usługi oferowanej przez firmę.
Infokioski udzielające klientom informacji
Dla współczesnego konsumenta, który na co dzień dużo czasu spędza w cyfrowym świecie, liczy się szybki i łatwy dostęp do informacji. Niezależnie od tego, czy chcemy się dowiedzieć, gdzie znajduje się interesujący nas sklep, jaką ofertę ma dana firma, gdzie kupić bilety czy w jaki sposób dostać się do konkretnej atrakcji turystycznej, oczekujemy, że informacje na ten temat otrzymamy szybko, o pasującej nam porze i bez zbędnego czekania w kolejce. Z tych powodów coraz większą popularnością cieszą się infokioski multimedialne.
Zainstalowanie nowoczesnych infokiosków zdecydowanie oszczędza czas pracy personelu. Dotyczy to takich miejsc jak galerie i centra handlowe, biura obsługi klienta, urzędy i instytucje, a nawet siedziby firm. Pracownicy nie muszą już tracić czasu na odpowiedzi na proste pytania ze strony klientów. Nie muszą też dyżurować w punkcie obsługi, zwłaszcza w weekendy czy poza standardowymi godzinami pracy. Wszystkie niezbędne informacje klient otrzyma, wyszukując je w infokiosku.
Co więcej, infokioski podnoszą jakość obsługi klientów, którzy, zamiast tracić czas w kolejce do konsultanta, szybko znajdują odpowiedź na swoje pytania w multimedialnej prezentacji. Działają niezależnie od biura obsługi, także w weekendy czy w dni wolne od pracy. A atrakcyjna i nowoczesna forma prezentacji danych podnosi prestiż firmy i sprawia, że jest ona postrzegana jako nowoczesna i przyjazna użytkownikowi.
Infokioski multimedialne oferowane przez Dasoft wyróżniają się prostą, intuicyjną obsługą, bezpieczeństwem danych i ich łatwą aktualizacją, a także odpornością na uszkodzenia mechaniczne. W razie potrzeb umożliwią wydruk informacji czy biletów, a także zorganizują ruch klientów w punkcie obsługi klienta.
Systemy odbioru zamówień Parcel Locker
Systemy odbioru zamówień typu „zamów i odbierz” to rozwiązanie, które zrewolucjonizowało pracę całej branży e-commerce. Trudno o system, który w takim stopniu poprawił jakość obsługi klientów sklepów internetowych i placówek, zwłaszcza tych dysponujących rozbudowaną siecią punktów odbioru.
Systemy odbioru zamówień Parcel Locker znacznie ograniczają koszty realizacji wysyłki, a dla klienta oznaczają krótszy czas oczekiwania na zamówiony produkt. Zakupy można zrealizować online, a odebrać je w dogodnym dla siebie czasie w skrytce.
Oferowane przez Dasoft systemy odbioru zamówień to wygodne i wytrzymałe konstrukcje modułowe, wyposażone w skrytki różnej wielkości. Służyć mogą do odbierania zamówień oraz przyjmowania zwrotów. Towar można szybko dostarczyć z najbliższego magazynu – pozwala to uniknąć zatrudniania firmy kurierskiej, a zaangażowanie personelu jest ograniczone do minimum. Zakupy mogą być wydawane niezależnie od pracy magazynu – w weekendy i 24 godziny na dobę.
Elektroniczne cenówki – dlaczego warto je wdrożyć?
Elektroniczne etykiety cenowe to nowoczesna alternatywa dla tradycyjnych, papierowych etykiet i rozwiązanie, które coraz częściej stosują nie tylko duże sieci handlowe czy prestiżowe salony sprzedaży, ale także mniejsze sklepy.
Pomimo początkowego kosztu, jaki należy ponieść, aby wprowadzić system, w krótkim czasie elektroniczne cenówki przynoszą wymierne oszczędności pieniędzy i czasu pracowników. Nie trzeba poświęcać czasu na codzienną, ręczną wymianę nieaktualnych etykiet sklepowych. Wystarczy jedna zmiana w panelu obsługi w laptopie, a ceny automatyczne zmieniają się na wszystkich etykietach. Nie ma już konieczności czasochłonnego drukowania nowych etykiet. A błędną cenę łatwo wyłapać i wymienić na właściwą bez zbędnego angażowania pracowników, którzy mogą w tym czasie zająć się obsługą klientów.
Co więcej, etykiety elektronicznie wyglądają nowocześnie i atrakcyjnie. Przyciągają wzrok, czytelnie i zachęcająco informują o promocjach i nowościach, a także podnoszą prestiż sklepu.
Nowoczesne rozwiązania informatyczne, takie jak elektroniczne cenówki, infokioski multimedialne, systemy kolejkowe czy systemy odbioru zamówień Parcel Locker to najlepszy sposób, by poprawić jakość obsługi klienta w firmie. Rozwiązania proponowane przez Dasoft są innowacyjne, ale proste w codziennej obsłudze, a firma zajmuje się nie tylko ich instalacją, ale także późniejszym serwisem i obsługą 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.