Aktualności
Przewaga Digital Signage nad tradycyjnymi formami reklamy
Znaczenia reklam w promocji firm i ich produktów nie trzeba nikomu wyjaśniać. Od dawna już funkcjonuje powiedzenie, że reklama jest dźwignią handlu, ale nie tylko on korzysta na odpowiednich formach prezentacji. Dzięki kampaniom można rozpropagować imprezę charytatywną, zachęcić do poddania się badaniom profilaktycznym czy poprawić bezpieczeństwo i kulturę ruchu drogowego.
Niezbędność reklam przyczynia się też do nieustannego poszukiwania nowych pomysłów i wykorzystywania technologii, które jeszcze bardziej poprawią ich skuteczność. Rozwój branży marketingowej sprawia, że billboardy, plakaty czy inne reklamy tradycyjne można już znaleźć wszędzie. Niestety im jest ich więcej, tym trudno dostrzec wśród nich konkretne produkty czy usługi. Dlatego prezentacje statyczne są coraz mniej efektywne. Alternatywą dla nich jest system Digital Signage.
Mówiąc o Digital Signage, warto rozpocząć od podkreślenia znaczenia i zalet reklamy dynamicznej. Jej najistotniejszą cechą jest ruch, który przyciąga uwagę potencjalnego obserwatora do prezentowanych obrazów. Nietrudno sobie wyobrazić sytuację, gdy w nieruchomym świecie pięknych, bogatych i kolorowych grafik nagle zaczyna się toczyć zwykłe jabłko. Naturalną reakcją umysłu jest skoncentrowanie uwagi na tym przedmiocie, jeśli nawet jest on pospolity i mało atrakcyjny wizualnie. Takie możliwości stwarza Digital Signage.
Czym jest ten system? To zespół środków i narzędzi elektronicznych zintegrowanych w celu przekazywania informacji w formie ruchomych obrazów, filmów, animacji czy prezentacji skomponowanych z wielu statycznych grafik. Mogą go tworzyć:
- Ekrany LED,
- Monitory LCD, CRT i interaktywne,
- Projektory tradycyjne i holograficzne,
- Infokioski,
- Znaki cyfrowe,
- Interaktywne totemy,
- Oraz wiele innych urządzeń wykorzystujących nowoczesne technologie komunikacyjne, wspólnie określanych jako public displays.
System jest wyposażony w centralne zarządzanie poprzez serwer w sieci LAN lub internetowej.
System Digital Signage – możliwości prezentowania reklam
Jedną z wielu zalet Digital Signage jest szeroko rozumiana elektroniczna komunikacja wizualna. Stwarza ona możliwość szerokiego wykorzystania urządzeń do cyfrowego przekazu, zarówno jako narzędzia do nadawania komunikatów, jak i do prezentacji dynamicznych reklam. Odbywa się ona podobnie, jak na komputerze, dzięki czemu może być nie tylko odpowiednio skomponowana, ale również zmieniana w określonych odstępach czasu. Różnica sprowadza się do prezentacji materiału nie na jednym monitorze, lecz na całym ich zespole.
Dzięki wyświetlaczom rozmieszczonym w różnych pomieszczeniach hotelu, strefach galerii handlowej czy wystawy informacja lub przekaz reklamowy dociera do szerokiego grona odbiorców. Wśród wielu zalet, jakimi wyróżnia się system Digital Signage, można wymienić:
- Dostęp do szerokiego grona odbiorców,
- Możliwość wyświetlania reklam dynamicznych,
- Znacznie wyższą skuteczność przekazu niż w przypadku reklam tradycyjnych,
- Możliwość dzielenia ekranu i umieszczania na nim kilku informacji czy obrazów jednocześnie,
- Szerokie możliwości wykorzystania systemu,
- Prosty i szybki system zarządzania wyświetlanymi obrazami,
- Możliwość szybkiej zmiany wyświetlanych treści.
Łatwość modyfikacji i dostosowywania reklamy
Centralne zarządzanie systemem wyświetlaczy umożliwia szybką i sprawną zmianę wyświetlanego filmu czy zespołu obrazów. W efekcie reklamy prezentowane za pomocą systemu Digital Signage mogą też być ukierunkowane na konkretnego odbiorcę. Ich wyświetlanie można zaprojektować tak, aby określone materiały pojawiały się w konkretnych porach dnia. Podstawę do wykonania takiego projektu stanowi przeprowadzony wcześniej sondaż, który pozwala określić grupy wiekowe i zainteresowania klientów.
Inną zaletą jest możliwość dostosowania treści wyświetlanych reklam do aktualnych promocji, wydarzeń handlowych takich jak otwarcie sklepu, wyprzedaż czy bony podarunkowe. Dzięki temu klienci przebywający aktualnie w centrum handlowym czy kompleksie kinowo-rozrywkowym na bieżąco otrzymują informację o zniżce w siłowni czy luksusowym produkcie w atrakcyjnej cenie. Prezentowane w systemie dynamiczne reklamy nie są dostępne dla tradycyjnych środków przekazu.
Oszczędności
Przewaga Digital Signage nad tradycyjnymi formami reklamy kryje się też w oszczędnościach finansowych. Billboardy, ulotki, plakaty i inne grafiki przy każdej zmianie prezentacji muszą być na nowo drukowane. Również ich wymiana wymaga stosowania profesjonalnego sprzętu takiego jak podnośniki czy rusztowania oraz pracownika, który jej dokona. Wymiana materiału wyświetlanego na monitorach i ekranach LCD nie niesie za sobą żadnych kosztów, a na jej dokonanie pracownik potrzebuje kilku minut. Ponadto prezentowane filmy, animacje i obrazy mogą być wykorzystywane wielokrotnie, co nie jest możliwe w przypadku reklam drukowanych.
System Digital Signage kojarzy się z nowoczesnością i prestiżem
Dla nowoczesnych firm równie ważne, jak sprzedaż produktu, jest budowanie renomy. Nie bez znaczenia są tu narzędzia, wykorzystywane między innymi w promocjach, prezentacjach i obsłudze klienta. Digital Signage nie tylko jest nowoczesnym rozwiązaniem komunikacyjnym. Jego nowoczesność przekłada się też na firmę, która korzysta z systemu. W efekcie klienci częściej dostrzegają w niej partnera, który pozostaje na bieżąco z nowinkami technologicznymi i wprowadza je do swoich produktów czy usług.