Aktualności
Reklamy na ekranach systemu Digital Signage – w jakich branżach są szczególnie skuteczne?
- 29 grudnia 2023
- -
- Digital Signage
- -
- F R
Systemy Digital Signage umożliwiają prezentowanie rozmaitych komunikatów informacyjnych i reklamowych w atrakcyjny sposób oraz zarządzanie nimi w czasie rzeczywistym. W artykule sprawdzimy, w jakich branżach monitory Digital Signage są najskuteczniejsze!
Cyfrowe wyświetlacze Digital Signage to innowacyjny sposób na prezentowanie dynamicznych treści, skierowanych do określonego grona odbiorców. W zależności od wybranego systemu monitory umożliwiają zarówno emisję komunikatów, jak i interakcję z użytkownikiem (np. składanie zamówień w restauracji). Technologia jest coraz częściej wykorzystywana m.in. w galeriach handlowych, restauracjach czy na dworcach i lotniskach.
Możliwości systemu Digital Signage. Jakość wyświetlanych treści na ekranach LED
Już na wstępie wspomnieliśmy o bogatych możliwościach technologii Digital Signage. Ekrany realizują zarówno funkcję multimedialnych nośników reklamowych, jak i pełnoprawnych punktów sprzedaży POS z możliwością dwukierunkowej interakcji.
Warto podkreślić, że cyfrowe wyświetlacze LCD Signage Digital otwierają niemalże nieograniczony potencjał wyświetlania contentu. Dzięki zaawansowanemu oprogramowaniu do zarządzania systemami w tej technologii, ekrany mogą być ze sobą zsynchronizowane lub wyświetlać zróżnicowany przekaz w zależności od umiejscowienia wyświetlacza.
Wysokiej jakości matryce z możliwością zastosowania panelu dotykowego oraz doskonałe parametry wyświetlaczy (wysoka jasność i kontrast oraz szerokie pokrycie palety barw) sprawiają, że systemy Digital Signage stanowią rewelacyjną alternatywę dla tradycyjnych plakatów czy banerów wielkoformatowych.
Jeżeli interesują Cię funkcje i zalety takich systemów, to zajrzyj do innych naszych tekstów. Więcej informacji w artykule: „Digital Signage – czym jest i jakie ma możliwości?„.
Digital Signage – idealne rozwiązanie do reklamowania produktów, których ważną cechą jest wygląd
Systemy klasy Digital Signage sprawdzają się świetnie tam, gdzie dużą rolę w przekazie marketingowym odgrywa atrakcyjna forma prezentacji produktów. Monitory będą dobrym wyborem w miejscach, gdzie chcemy reklamować odzież, buty, meble, elementy wystroju wnętrz czy samochody oraz nieruchomości.
Monitory mogą wyświetlać nie tylko statyczne, lecz również dynamiczne obrazy w wysokiej rozdzielczości. Możesz w ten sposób prezentować swoje produkty również w kontekście ich zalet oraz zastosowań. Masz możliwość pokazania odzieży na modelach i modelkach w naturalnych sytuacjach życiowych. Możesz też zaprezentować elementy wystroju wnętrz w odpowiedniej stylizacji przestrzeni czy pokazać nowy model auta podczas jazdy.
Wizualny charakter contentu dostarczy Twoim odbiorcom nowych wrażeń, przez co zdecydowanie zwrócą uwagę na Twój produkt.
Skuteczność rozwiązania Digital Signage w reklamowaniu produktów rozrywkowych
Przystosowane do pracy w zróżnicowanych warunkach – w zależności od wybranego modelu – również do pracy na zewnątrz budynków, monitory systemu Digital Signage to dobre rozwiązanie także w zakresie wyświetlania treści reklamowych, dotyczących produktów rozrywkowych. Urządzenia pomagają ponadto urozmaicić przekaz marketingowy w promocji ofert z branży turystycznej.
Digital Signage pozwala na pokazanie emocji, jakie są związane z uczestnictwem w wyprawach i wycieczkach, spływach kajakowych czy lotach balonem. To również dobry pomysł na ukazanie głębi doznań płynących z lotu widokowego helikopterem. W przypadku obiektów hotelowych i apartamentowych, Digital Signage może służyć do promocji oferty restauracji, strefy Wellness&SPA oraz usług i atrakcji dodatkowych.
Dla nowoczesnego hotelu Digital Signage to kompleksowe rozwiązanie, łączące w sobie zarówno funkcje marketingowe, jaki i promocyjne. Monitory cyfrowe mogą wyświetlać informacje, dotyczące najnowszych promocji w restauracji i strefie SPA oraz informować gości o ofercie śniadaniowej czy warunkach korzystania z noclegu. Interaktywne monitory cyfrowe można z kolei zamienić w namiastkę wirtualnego recepcjonisty.
Czy systemy Digital Signage mogą być skuteczne w reklamowaniu restauracji oraz produktów spożywczych?
Tak, systemy Digital Signage są bardzo skuteczne w reklamowaniu restauracji oraz produktów spożywczych. Często przybierają one formę interaktywnych kiosków, umożliwiających również zamawianie jedzenia czy zapoznanie się z menu restauracji. Dzięki możliwości prezentowania zdjęć i filmów w wysokiej rozdzielczości, potrawy mogą być ukazane w bardzo atrakcyjny sposób, działając na zmysły odbiorcy.
Również reklamowanie produktów spożywczych z użyciem sieci monitorów cyfrowych stanowi bardzo dobry przykład zastosowania opisywanych rozwiązań. Lokując urządzenia na terenie sklepu, możemy wykorzystać czujniki ruchu zintegrowane z systemem, by wyświetlić specjalne komunikaty osobom przemieszczającym się w okolicy półek sklepowych z wybranym asortymentem.
Istotność skutecznego systemu zarządzania treścią
Przyjazne dla użytkownika oprogramowanie do skutecznego zarządzania treścią jest niezwykle istotne z punktu widzenia funkcjonowania systemów klasy Digital Signage. Aplikacja do zarządzania treścią na monitorach powinna umożliwiać zarówno tworzenie automatycznych scenariuszy, jak i podmianę contentu w czasie rzeczywistym.
Niezwykle istotnym aspektem jest również możliwość wykonywania bieżących pomiarów skuteczności działań. Z tego względu warto zwrócić uwagę na funkcje oprogramowania, zapewniające możliwość badania efektywności reklamy, monitorowania skuteczności poprzez wgląd do bieżących statystyk oraz generowania raportów.
Istotna jest również diagnostyka urządzeń. Funkcje diagnostyczne muszą umożliwiać szybkie wykrywanie ewentualnych awarii sprzętu oraz błyskawiczną reakcję na zaistniałe problemy.
Jak ważna jest jakość monitorów?
Równie istotna co oprogramowanie, jest jakość samych monitorów Digital Signage. Musisz mieć świadomość, że monitory mogą być narażone na szereg niekorzystnych czynników. Tam, gdzie są montowane, często mamy do czynienia z dużym skupiskami ludzi na małej przestrzeni. Przypadkowe uderzenia są nieuniknione. Dlatego tak ważna jest projektowanie urządzeń z myślą o odporności na uszkodzenia mechaniczne i akty wandalizmu.
Warto też zwrócić uwagę na fakt montowania monitorów klasy Digital Signage na zewnątrz budynków. Sprzęt musi być szczególnie dobrze zabezpieczony przed działaniem niekorzystnych czynników atmosferycznych: mrozów, wilgoci, ekspozycji na promieniowanie słoneczne czy opadów gradu.
Czy reklamy na ekranach Digital Signage mogą być interaktywne?
Tak! Możliwość wchodzenia w dwukierunkową interakcję z użytkownikiem monitora (gościem lub klientem) to jedna z ogromnych przewag systemów klasy Digital Signage.
Dzięki tej funkcjonalności Twoi klienci mogą składać zamówienia bezpośrednio z poziomu punktu POS, gdzie zobaczyli reklamę. Zyskujesz w ten sposób nie tylko bardziej innowacyjny wizerunek, lecz również nowe narzędzie do obsługi klienta bez potrzeby angażowania fizycznego personelu.
Interaktywność monitorów digitalowych pozwala również na zastąpienie pracowników obsługi klienta w powtarzalnych czynnościach informacyjnych. Dzięki temu możesz wykorzystywać potencjał swojego zespołu w bardziej produktywny sposób!
Zalety systemów Digital Signage firmy Dasoft
Systemy klasy Digital Signage są coraz popularniejsze. Spotkasz je w galeriach handlowych, na dworcach i lotniskach, w hotelach i restauracjach czy uczelniach, a nawet w szpitalach i placówkach medycznych. Ogromną zaletą rozwiązań jest możliwość zaprezentowania dynamicznych i atrakcyjnych komunikatów informacyjnych oraz reklamowych. Dodatkową korzyścią – możliwość zdalnego zarządzania złożonym systemem monitorów DS.
Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoje produkty lub usługi można skutecznie reklamować przy pomocy Digital Signage, to skontaktuj się z nami! Podpowiemy Ci, w jaki sposób uatrakcyjnić swój marketing przy użyciu nowoczesnych wyświetlaczy cyfrowych i pomożemy wynająć ekrany w najlepszych lokalizacjach.