Dasoft
Share

Aktualności

Przewiń w dół

Zastosowania systemów kolejkowych w gastronomii

Zastosowania systemów kolejkowych w gastronomii

Obsługa bardzo dużej liczby gości w restauracjach, kawiarniach czy barach szybkiej obsługi stwarza potrzebę wdrażania elektronicznych systemów kolejkowania. W tekście omawiamy najważniejsze zastosowania systemów kolejkowych w gastronomii. Zapraszamy do lektury!

Nie ulega wątpliwości, że czas oczekiwania na posiłek jest jednym z najważniejszych aspektów oceny lokalu w oczach gości. Warto mieć na względzie, że odwiedzający restaurację zwracają uwagę nie tylko na czas oczekiwania, ale też samą obsługę tego okresu. Wiele miejsc wprowadza dodatkowe udogodnienia – emituje programy telewizyjne czy oferuje „czekadełka”, czyli darmowe przystawki dla oczekujących na zamówienie gości.

Duże obłożenie lokalu czy zwiększona liczba osób oczekujących na odbiór zamówienia na wynos to również czynniki wpływające na tworzenie się kolejek. Niewielka przestrzeń lokali gastronomicznych, wynikająca z chęci lepszej optymalizacji kosztowej i dobrego wykorzystania powierzchni, sprawia, że obsługa musi radzić sobie z zarządzaniem kolejką. Na szczęście istnieją elektroniczne systemy kolejkowe, które znacznie usprawniają obsługę gości.

Systemy kolejkowe w lokalu gastronomicznym zwiększają komfort klientów

Pierwszym argumentem przemawiającym za wdrożeniem kolejkomatów jest fakt, iż nowoczesne systemy kolejkowe w lokalu gastronomicznym zwiększają komfort klientów. Goście restauracji nie muszą stać w długich kolejkach, ani wytężać słuchu w oczekiwaniu, czy to właśnie ich numerek lub zamówienie jest właśnie realizowane. Urządzenia niwelują też problemy komunikacyjne związane z hałasem panującym w często odwiedzanych lokalach.

Wprowadzenie elektronicznego systemu numerkowego sprawia, że gość, który złożył zamówienie, otrzymuje specjalny numer, na podstawie którego będzie mógł odebrać swoje danie i napoje. Jednocześnie nie będzie musiał stać w kolejce czy nasłuchiwać, czy to właśnie jego numer aktualnie wywołuje obsługa. Nowoczesne kolejkomaty są połączone z ekranami, na których wyświetlany jest aktualny status realizacji zamówień w restauracji.

Dodatkowo warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną zaletę systemu kolejkowego. Istnieje możliwość bardziej zaawansowanego wdrożenia kolejkomatu. Wówczas uruchamiamy infokiosk, który nie tylko służy do pobrania numeru, lecz również złożenia zamówienia. W ten sposób ograniczamy potrzebę odbierania zamówień przez obsługę kelnerską. Efektem jest szybsza realizacja zamówienia oraz ograniczenie liczby zatrudnionych kelnerów.

Klient w lokalu gastronomicznym

Kolejkomaty redukują chaos związany z obsługą klientów

Szczególnie w przypadku dużych barów szybkiej obsługi oraz restauracji realizujących zamówienia „na wynos” kolejkomaty redukują chaos związany z obsługą klientów. W tradycyjnym modelu prowadzenia lokalu goście muszą przekazać swoje zamówienie kelnerom albo pracownikowi przy ladzie. Następnie muszą oczekiwać w pobliżu, co potęguje chaos – jednocześnie goście stoją w kolejce do lady i oczekują na odbiór.

Zgoła inaczej wygląda obsługa gości w restauracji posiadającej wdrożony system elektronicznej obsługi kolejki Dasoft. W takiej sytuacji osoby, które złożyły zamówienie, otrzymują numerek, a następnie mogą udać się spokojnie w miejsce oczekiwania. Ich numer pojawi się na ekranie. W przypadku lokali z wdrożonym infokioskiem dodatkowo mogą złożyć zamówienie również elektronicznie, bez oczekiwania w kolejce do kasy.

Systemy kolejkowe oszczędzają czas pracowników

Bez wątpienia systemy kolejkowe oszczędzają czas pracowników. W przypadku bardziej zaawansowanych wdrożeń za większą część procesu zamówienia odpowiadają elektroniczne kolejkomaty. Gość po wejściu do restauracji udaje się od razu do infokiosku i nie musi oczekiwać na kelnera. W efekcie pracownicy nie muszą być zaangażowani w całościową obsługę klienta, co przyczynia się do redukcji kosztów zatrudnienia personelu.

Bilet z numerkiem otrzymany w kolejkomacie pozwala zidentyfikować zamówienie. Ekrany zainstalowane nad kasami informują gości o statusie – „w realizacji” albo „gotowe”. Rezultatem wdrożenia elektronicznego systemu kolejkowego w restauracji jest przyspieszenie czasu obsługi i obniżenie kosztów operacyjnych prowadzenia lokalu. Pracownicy nie muszą już pilnować zarządzania kolejką oraz odpowiadać na setki pytań.

Pracownik w lokalu gastronomicznym

Systemy kolejkowe stają się standardem w lokalach gastronomicznych

Z biegiem lat systemy kolejkowe stają się standardem w lokalach gastronomicznych. Właściciele i menadżerowie sektora gastronomicznego coraz częściej zauważają zalety zastosowania automatyzacji obsługi gościa w branży restauracyjnej. Warto pamiętać, że nowoczesne kolejkomaty od wielu lat są dostępne w sieciach McDonald’s oraz KFC. Optymalizują czas realizacji zamówienia i spotykają się z dużą przychylnością gości lokali.

Jeżeli rozważasz wdrożenie elektronicznego systemu kolejkowego w restauracji lub barze szybkiej obsługi, skontaktuj się z przedstawicielem Dasoft. Odpowiemy na Twoje pytania i pomożemy uruchomić kolejkomat, dzięki któremu usprawnisz pracę swojego lokalu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

01.