Aktualności
Z jakich elementów składa się system kolejkowy?
- 22 listopada 2013
- -
- Systemy kolejkowe
- -
- F R
Najważniejszą częścią systemu kolejkowego jest osprzęt widziany z perspektywy klienta. Do tej grupy zaliczyć możemy dyspensery biletów, a także specjalne wyświetlacze. Dyspensery dostępne są w wielu różnych wariantach, od prostych urządzeń pozwalających jedynie na drukowanie biletu, bo bardziej skomplikowane sprzęty wyposażone w ekrany dotykowe, czytniki kart magnetycznych, a nawet czytniki linii papilarnych. Aby jeszcze lepiej można było dopasować je do potrzeb konkretnej firmy, oprogramowanie dyspenserów umożliwia dopasowanie stylistyki graficznej pojawiającej się na ich ekranach.
Druga ważna rzecz z punktu widzenia klienta to wyświetlacze. Nad punktami obsługi czy też pokojami znajdują się najczęściej wyświetlacze stanowiskowe. W tej roli najlepiej sprawdzają się wyświetlacze wyposażone w diody LED. Są one najbardziej czytelne oraz energooszczędne Zadaniem wyświetlaczy głównych jest przede wszystkim informowanie oczekujących o kolejnym wywoływanym numerze i stanowisku obsługi do którego dany numer ma się skierować, jednak coraz częściej Klienci instalujący w swoich placówkach systemu wykorzystują je do prezentacji dodatkowych informacji lub reklam. Dlatego też coraz częściej w roli wyświetlaczy głównych wykorzystywane są monitory LCD, w których część ekranu można bez problemów wykorzystać do prezentacji dodatkowych informacji, a nawet kanałów telewizyjnych.
Wyżej opisane urządzenia współpracują z kolejnym elementem systemu kolejkowego, czyli terminalami stanowiskowymi obsługiwanymi przez pracowników. Terminale występują w dwóch wersjach: wirtualnej oraz sprzętowej. Pierwsza z nich jest specjalną aplikacją instalowaną w komputerze. Druga występuje pod postacią osobnego urządzenia. Jako, że wersja wirtualna jest znacznie wygodniejsza w użyciu, sprzętowy terminal instaluje się tylko w tych miejscach, gdzie nie ma możliwości uruchomienia aplikacji na firmowym komputerze.
Elementem spajającym dyspensery biletów, wyświetlacze oraz terminale jest oprogramowanie odpowiadające za bezproblemowe działanie całego systemu. Jako, że jest elastyczne i skalowalne, umożliwia dokładne dostosowanie możliwości do potrzeb konkretnej firmy. Od treści drukowanych na biletach, po wygląd ekranów dotykowych dostępnych w dyspenserze. Od zarządzania czasem pracy, po wprowadzanie i raportowanie spraw, z którymi przychodzą klienci.
Możliwości oprogramowania zależą od faktycznych potrzeb firmy, która decyduje się na instalację systemu kolejkowego i są dostosowywane do jego złożoności.
System kolejkowy składa się z kilku ważnych elementów, które odpowiednio dobrane pozwolą na zapewnienie znacznie wyższej jakości obsługi. Dlatego właśnie jego wdrożenie znaleźć można np. w instytucjach państwowych, budynkach służby zdrowia, a także biurach obsługi prywatnych przedsiębiorstw.