Dasoft
Share

My Blog

Przewiń w dół

Elektroniczny system kolejkowy – jakie są korzyści z wdrożenia?

Elektroniczny system kolejkowy – jakie są korzyści z wdrożenia?

Stanie w kolejce nie należy do najmilszych doświadczeń. Nowoczesny system kolejkowy odmienia jednak oblicze tradycyjnych kolejek klientów, poprawiając doświadczenie z wizyty w firmie czy siedzibie instytucji. Sprawdźmy, jakie są korzyści z wdrożenia systemu kolejkowego!

Nowoczesne systemy kolejkowe klasy IQM (ang. Integrated Queue Management) to odpowiedź na potrzeby stworzenia zautomatyzowanego rozwiązania, wspierającego obsługę kolejkowania klientów, zapewniającego optymalizację czasu oczekiwania oraz lepszą komunikację i zarządzanie oczekującymi. Wdrożenie systemów takich jak środowisko Smart Traffic Dasoft pomaga usprawnić i uporządkować pracę w miejscach, gdzie tworzą się kolejki.

Wydajniejsze zarządzanie procesem obsługi klienta tworzy przyjazną przestrzeń, gdzie dzięki wykorzystaniu technologii, wzrasta wydajność i komfort pracy zespołu oraz poziom zadowolenia klientów, wpływając pozytywnie na CX (ang. Customer Experience). Systemy kolejkowe sprawdzają się doskonale w rozmaitych miejscach: przychodniach i placówkach medycznych, urzędach pocztowych, lokalnych firmach usługowych, aptekach czy jednostkach administracji publicznej.

Szybsza obsługa klienta

Zastosowanie stanowiska do automatycznej zarządzania kolejką to przede wszystkim szybsza obsługa! Dzięki systemowi kolejkowemu średni czas oczekiwania klientów na obsłużenie przez personel jest po prostu krótszy, co wpływa na ich zadowolenie. Jak to działa?

Po wejściu do obiektu klient, gość, pacjent lub petent pobiera specjalny bilet z numerem w kategorii sprawy, którą chce załatwić. Dzięki temu system kolejkowy może z łatwością zarządzać kolejką bez potrzeby fizycznego „stania klientów”, co zapobiega chaos w miejscach, gdzie zachodzi duży przepływ klientów w ciągu dnia. Człowiek odwiedzający dane miejsce może po prostu poczekać na swoją kolej, bez potrzeby „stania w kolejce”.

Dzięki innowacyjnemu oprogramowaniu podnosimy komfort klientów oraz wygodę pracy obsługi. Personel nie musi rozwiązywać sytuacji konfliktowych w kolejce, bo takie przestają występować! Funkcjonalność biletomatu pozwala na uporządkowanie i kolejkowanie obsługi bez udziału człowieka – wszystko odbywa się automatycznie.

System kolejkowy zapewnia znacznie większy komfort klientów

Jak wspomnieliśmy już wcześniej, dzięki szybszej i bardziej uporządkowanej obsłudze, zapewniamy klientom dużo większy komfort. Oczekujący na zrealizowanie spraw mogą spokojnie poczekać na swoją kolej, bez niepotrzebnego stresu. Co zyskujemy w ten sposób?

  • Większą szansę na powrót klienta – urządzenia kolejkowe potrafią rewelacyjnie usprawniać obsługę klienta, sprawiając, że konsumenci będą chcieli wracać do naszej firmy.
  • Duże prawdopodobieństwo rekomendacji – zadowolony klient to polecający klient! Zastosowanie stanowiska z biletomatem oraz profesjonalnego systemu kolejkowego podnosi Customer Experience, wpływając pozytywnie na postrzeganie marki i jej polecanie innym osobom.
  • Zwiększenie szansy na zakup – klienci indywidualni chcą ponownie kupować w miejscach, gdzie zostali sprawnie obsłużeni. Podobnie w przypadku klientów biznesowych, którzy chcą współpracować z firmami, dbającymi o ich cenny czas.

Bez wątpienia wdrożenie systemu kolejkowego sprawia, że obsługa kolejki nabiera bardziej indywidualnego charakteru. Poprawia się jakość obsługi, a klient może spokojnie oczekiwać na swoją kolej, o czym zostanie poinformowany komunikatem na wyświetlaczu LED.

System kolejkowy

Elektroniczny system kolejkowy oszczędza czas pracy pracowników

Inteligentne systemy kolejkowe są łatwe w konfiguracji i w wyraźny sposób oszczędzają czas pracowników, co przekłada się na obniżenie kosztów operacyjnych w przedsiębiorstwach i instytucjach. Interesanci nie muszą już pytać pracowników o swój pokój czy punkt obsługowy. System kieruje ich już od wejścia do obiektu, wskazując właściwe miejsce oraz informując o szacowany czasie czekania na swoją kolej.

Pracownicy firm, gdzie zastosowano systemy tej klasy, koncentrują się na swoich codziennych zadaniach, bez rozproszenia i potrzeby zajmowania się organizacją czy konfliktami w pomieszczeniach, gdzie czekają ludzie. Takie podejście pozwala lepiej wykorzystać zasoby ludzkie, wpływając pozytywnie na realizację celów biznesowych – również skalowanie biznesu!

Pozostałe korzyści z wdrożenia systemów kolejkowych

Podsumowując – wdrożenie systemu kolejkowego niesie za sobą szereg korzyści, które sumarycznie przekładają się na podniesienie efektywności operacyjnej organizacji, dzięki wsparciu nowatorskiego ekosystemu cyfrowego. Obecności instalacji kolejkującej sprawia również, że marka lub instytucja wyda wydaje się nowocześniejsza w oczach konsumentów. Podnosimy w ten sposób prestiż miejsca.

Warto podkreślić, że system kolejkowy może też zbierać dane statystyczne. W efekcie zyskujemy możliwość sprawdzenia, jak wielu klientów i w jakim czasie korzysta z określonych usług. Z punktu widzenia optymalizacji procesów takie informacje są bezcenne!

Obsługa nowoczesnych systemów kolejkowych jest łatwa

Dostępne na rynku systemy kolejkowe Dasoft zostały zaprojektowane z myślą o maksymalnej wygodzie obsługi. Rejestracja osób odbywa się w sposób automatyczny – człowiek odwiedzający dane miejsce musi jedynie wcisnąć przycisk i odebrać bilet ze swoim numerem. To wszystko! Zastosowanie systemu zwalnia klienta z konieczności pilnowania kolejki.

Innowacyjne systemy kolejkowe z oferty Dasoft

Profesjonalny system kolejkowy z oferty Dasoft to doskonała propozycja dla przedsiębiorstw oraz instytucji, które chcą oferować klientom wyższy poziom doświadczenia. Miejsca, gdzie zostanie zaimplementowany system kolejkowy Dasoft, mogą udostępnić sektor dla interesantów, gdzie mogą oni spokojnie poczekać na swoją kolej i zapowiedź głosową swojej kolejki oraz komunikat na wyświetlaczu LED.

Jeżeli chcesz poprawić jakość Customer Service i posiadać nowoczesny system kolejkowy w swojej firmie, to skontaktuj się z naszym przedstawicielem! Pomożemy Ci we wdrożeniu systemu, dopasowanego do potrzeb Twojej branży.

01.