Kroki działania systemu kolejkowego

systemy kolejkowe do obsługi klientów

Systemy kolejkowe to zestawy urządzeń, które pozwalają poprawić zarówno wydajność pracowników, jak i komfort oczekiwania petentów na załatwienie spraw, z którymi przychodzą. Sposób ich działania opiera się na siedmiu krokach, które występują w każdym możliwym układzie, bez względu na stopień zaawansowania samego systemu.

1. Klient podchodzi do dyspensera biletów.

2. Dyspenser wyposażony jest w wygodny ekran dotykowy, na którym wyświetlana jest lista dostępnych usług/operacji. Wybór konkretnej z nich powoduje wydrukowanie specjalnego biletu.

3. Klient zabiera ze sobą bilet, na którym znajdują się takie informacje jak: nazwa instytucji (organizacji, lub zakładu), nazwa wybranej operacji/usługi (kolejka), numer biletu, data oraz czas rejestracji, a także ewentualne dodatkowo zaprogramowane dane.

4. Klient ma możliwość przejścia do poczekalni, gdzie oczekuje na swoją kolej. W pomieszczeniu tym zainstalowane są wyświetlacze główne pokazujące aktualnie wywoływane numery i przypisane im stanowiska. Ekrany te posiadają opcjonalną możliwość powiadomienia audio o każdej zmianie – zarówno za pomocą sygnału dźwiękowego, jak i nagranych komunikatów (zawierających np. numer biletu klienta i numer stanowiska, do którego powinien się zgłosić). Nowoczesne systemy kolejkowe umożliwiają wykorzystanie plików dźwiękowych należących do instytucji, w której są montowane.

5. Operator przebywający na stanowisku pracy zarządza kolejką za pomocą przypisanego mu terminala. Urządzenie to pozwala wzywać kolejnych oczekujących petentów, jak i – w zależności od stopnia zaawansowania modelu – przeprowadzać szereg dodatkowych operacji.

6. Gdy na wyświetlaczu pojawi się numer biletu klienta, podchodzi on do przypisanego stanowiska i przedstawia bilet operatorowi. To daje mu możliwość załatwienia sprawy, z którą przyszedł. Na tym etapie, operator może również w razie potrzeby przypisać klienta do innej kolejki lub operacji/usługi.

7. Gdy klient zostaje obsłużony, jego numer znika z wyświetlacza, a na jego miejsce pojawia się numer kolejnego biletu zapraszając następnego w kolejce oczekującego do stanowiska.

Może Cię zainteresować

Reklama na ekranie Digital Signage

Z jakich części składa się system Digital Signage?

terminal płatniczy

Terminal płatniczy, czyli szybki sposób na opłacenie rachunków

logo dasoft

Szczęśliwego Nowego Roku 2012

system kolejkowy do urzędów

Służba zdrowia otwarta na potrzeby pacjentów